Muzika Recenzije Strani Hip Hop Vesti

Recenzija : Raekwon – Fly International Luxurious Art (2015)

Ova 2015a godina nam donosi svakim danom sve više i više odličnih albuma. Mislim da ne možemo da nabrojimo tačno koliko kvalitetnih albuma je izašlo od početka godine ali znam da nas čeka još mnogo toga dobrog do prelaza u 2016u. Obzirom da se sad vraćaju u trend neki brendovi koji su do pre samo 5 godina bili skoro mrtvi možemo slobodno da predpostavimo da će posle ovog albuma možda makar malo skočiti potražnja za F.I.L.A. stvarima. Sećam se da sam ja kao klinac imao jedne F.I.L.A. tike koje sam obožavao. Mada nismo došli ovde da pričamo o modnim trendovima iz prošlosti ili budućnosti, mi se ovde bavimo ozbiljnim stvarima. U pitanju je novi album veoma važne i velike osobe, gospodar New York slenga i član jednog od najbitnijih grupa u svetu Hip-Hop muzike Wu-Tang Clan-a, gospodin Raekwon. A kakve veze ima F.I.L.A. sa novima Raekwon albumom? Pa izgleda nikakve, sportska marka je izjavila da ne želi da ima nikakve veze sa pomenutim reperom i stoga ništa od promocija, sponzorstva i ostalog. Tako da je F.I.L.A. ostala samo skraćenica za njegov novi album koja znači Fly International Luxurious Art. Datuma 28.04.2015. je izašao njegov sedmi studijski album za izdavačku kuću Ice H2O. Kao što samo ime kaže ceo album odiše nekom dozom luksuza, sam zvuk pruža osećaj kao da je album sniman u studiju koji je optočen u zlatu ali ne u kič fazonu, već otmenom ruska oligarhija stilu. Mislim samo pogledajte cover za album, skulptura krilatog lava od zlata koja se verovatno mogla naći u nekim palatama drevne Persije ali sa likom Raekwon-a. Mislim da je Raekwon ovaj album izbacio u pravi trenutak, bilo je kranje vreme da se jedna velika legenda vrati i podseti nas šta je kvalitetan rep, u tržištu gladnim za što većim komercijalnim uspehom i sjajom. Isključujući intro album Raekwon nam donosi 12 novih pesama sa dosta raznih gostiju. Raekwon je bio izvršni producent na albumu ali pored njega se tu našao jedan prilično fin broj producenta koji su doprineli zvuku ovog albuma a oni su Jerry Wonda, She da God, Snaz, Scram Jones, S1, Frank G, Scoop DeVille, Bluerocks i Matthew Burnett. Ono što je odlično je npr to što sve pesme imaju drugačije producente ali su sve toliko u Raekwon fazonu da ne možete da kažete da je neki od bitova recimo loš ili da nije za njega itd. Čak i kada su gosti u pitanju Raekwon je odlučio da okupi jednu prilično poveću ekipu, poveću kada uzmete u obzir da je ipak samo 12 pesama na albumu. Gosti su odlični, podeljeni na staru gardu i nova aktuelna imena. Gosti na albumu su 2 Chainz, Snoop Dogg, A$AP Rocky, Assassin, Busta Rhymes, Estelle, French Montana, Ghostface Killah, Liz Rodrigues, Melanie Fiona i Rick Ross. Tako da ako do ovog trenutka niste znali za novi album i goste, mislim da ćete jedva čekati da ga preslušate, znam da sam ja taman pre nego što sam pustio album bio u stanju jedva čekanja za nekoliko pesama. Neću pominjati sve pesme jer bi nam za to trebalo previše vremena i teksta, tako da ću samo one koje su na mene ostavile najveći utisak. Ne kažem da su ostale pesme loše ili bilo šta tako, jednostavno uvek na albumu postoje pesme koje jesu dobre ali nisu i posle nekoliko slušanja ostavile utisak kao neke koje čujete prvi put i odma se zarazite. Moraću da izdvojim nekoliko pesama, ne u stilu prvo,drugo,treće mesto itd nego jednostavno nekoliko pesama koje nisam do dan danas prestao da vrtim po nekoliko puta svaki put kada bih pustio ceo album a to su 1,2 12, gde je gost Snoop Dogg, Soundboy Kill It gde su gosti Melanie Fiona i Assassin i pesma I Got Money gde je gost A$AP Rocky. Pesma sa Snoop Dogg-om je prosto pravi BENGER, bit koji je Scoop DeVille uradio je čist gangsterizam, još kada na njega uvedete dva imena kao što su Raekwon i Snoop Dogg, mislim da je krajnji rezultat veoma jasan. Takvu pesmu bih gruvao u kolima pojačanu do maksimuma samo zbog bita koji pršti. Dok je pesma gde su gosti Melanie Fiona i Assassin malo mirnija što se same melodike tiče ali ima jako prisutan kick. Ono što mi je kod ove pesme odlično je način na koji je Raekwon bacio svoj vers i kako je uleteo na SAVRŠEN refren gospođice Fiona, refren je jedan od boljih koji sam čuo u poslednje vreme. Assassin je na ovoj pesmi doprineo svojim dancehall versom koji je takođe savršeno uleteo na bit. E sad dolazimo do pesme I Got Money gde je gost Lepi Flako a.k.a. A$AP Rocky. Ono što mi se svidelo je to što se Raekwon nije prilagodio A$AP-u i njegovom fazonu nego je uveo A$AP-a u svoj svet i ishod je odličan. Ako ste mislili da je A$AP Rocky možda “loš” reper ili previše komercijalan samo skapirajte ko ga je ovde upravo pozvao na svoj album. Pesma je čistokrvni New York i to niko ne može da porekne, i jedan i drugi su to dokazali. Ostale pesme su dobre, da ne bude da su samo ove tri, pesma Fila World gde je gost 2 Chainz je veliko iznenađenje, čak je i Raekwon rekao da neki ljudi nisu bili oduševljeni odlukom da uradi featuring sa njim ali uprkos svim kritikama Rae je ostao pri svom planu i izjavio da je 2 Chainz citiram “ubio” (u dobrom smislu) svoj vers. Tako da ako Rae kaže da je dobro, dobro je. Ja sam lično fan 2 Chainz-a tako da će on meni uvek biti gotivan na koji god bit da se posadi. Ghostface Killah se pojavljuje u dve pesme ali neeešto mu se desilo sa glasom, možda ja tripujem ali ne zvuči baš kao nekada. I to je to, mislim da sve ostalo što nisam pomenuo kada su drugi gosti u pitanju je stvar ukusa, naravno ponavljam da ne mislim da su te ostale pesme loše itd, jednostavno nisu mi ostavile toliki utisak kao ovih nekoliko. Fly International Luxurious Art je definitivno nešto što morate poslušati, ipak je u pitanju jedan od članova grupe Wu-Tang Clan i samim tim ne može biti loše, to su ljudi koji su svoju veštinu kalili godinama u maniru Šaolin monaha i doveli je do savršenstva.

Album možete preuzeti OVDE

Spot za pesmu 1,2 1,2 feat. Snoop Dogg