Hip-hop je muzika koja oslikava realnost, što znači da će se svaka dobra ili loša promena u društvu, u sistemu vrednosti, obavezno odraziti na hip-hop. Jedan od glavnih problema u društvu je svakako površnost ljudi, davanje značaja stvarima koje lako privuku pažnju ali zapravo nemaju kvalitetan sadržaj. Da li to važi i za hip-hop publiku?
Na današnjoj muzičkoj sceni, izvođači koji žele da privuku pažnju na sebe i svoj rad su primorani da rade stvari koje nisu direktno povezane sa njihovom muzikom. Izvođač mora da ima plan i da razvija strategiju osvajanja publike, mora da se posveti marketingu više nego snimanju pesama. Napisati i snimiti pesmu je najlakše, ali na koji način „naterati“ publiku da je posluša, na koji način privući i zadržati njihovu pažnju?
Ne sećam se od kog repera sam ovo čuo, uglavnom je rekao: „People nowadays don’t buy music, they buy people.“
Slušaocima nije najbitnija muzika koju izvođač pravi. Ono što im najviše privlači i zadržava pažnju je sam izvođač kao osoba. Veoma je mali broj ljudi koji su u stanju da potpuno uživaju u muzici određenog izvođača, a da pri tome ne znaju kako on izgleda i nemaju bilo kakav pristup njegovom privatnom životu. Reper će uvek imati podršku svojih ortaka, oni će slušati i deliti njegove pesme sa drugim ljudima i bodriće ga da nastavi dalje sa muzikom. S druge strane, ljudi koji ne poznaju dotičnog repera i nikada nisu čuli za njega će biti vrlo skeptični u nameri da mu posvete pažnju. To se, naravno, veoma lako menja ukoliko im njima bliska osoba preporuči muziku tog repera kao zanimljivu i kvalitetnu. Ukoliko ni do toga ne dođe, znači da se reper neuspešno promoviše. Neuspešno gradi svoj brend, bolje rečeno, ni ne trudi se da ga izgradi jer misli samo na pravljenje muzike.
Svaki izvođač treba da teži ka tome da stvori svoj brend, nešto po čemu će biti privlačan i zanimljiv masi i po čemu će se izdvojiti iz gomile izvođača. Imidž je postao bitiniji od muzike, koliko god neki to ne želeli da prihvate. Stil života koji reper glorifikuje kroz pesme, njegovo ponašanje i način odevanja, određeni odevni predmet koji će koristiti kao svoj zaštitni znak…sve su to stvari na koje publika prvo obrati pažnju. Reper ne mora da bude to što jeste, najvažnije je da sebe učini interesantnm, kontroverznim i sl. Koliko god ljudi bili ubeđeni u to da izvođač samo treba da bude „to što jeste“, istina je da to nije istina. Izvođač mora da poseduje nešto neuobičajeno što će ga izdvojiti.
Spotovi su najvažniji upravo zbog toga što predstavljaju vizuelnu prezentaciju izvođača i pružaju novi, lepši i duži život njegovim pesmama. Ljudi su u stanju da kažu da im se neka pesma ne sviđa i da promene to mišljenje nakon što pogledaju spot za pesmu. Spot slušaocima pruža priliku da zavire u jedan deo života izvođača. Oni će definitivno osetiti veću „bliskost“ sa izvođačem nakon gledanja spota, nego u slučaju da su samo čuli pesmu. Dakle, svakom izvođaču koji ima velike planove za budućnost u muzici, u prvom planu treba da budu: imidž, marketing, brendiranje i spotovi.
Saša Kostov