Blog

Hip-hop i ženske guzice

Written by sasakostov

Među hip-hop publikom uglavnom važi pravilo da hip-hop tekstovi moraju imati priču koja donosi određenu dubokoumnu poruku, bio to tekst o određenom društvenom problemu ili jednostavno prenošenje životnog iskustva od strane izvođača.
Takođe, poželjno je da tekst sadrži što više komplikovanih reči koje se retko koriste, da postoje dubokoumne metafore, tzv. „multisi“ (rimovanje više od jednog sloga u stihovima) itd. Neki razumeju sve te hip-hop izraze, a neki ne znaju kako se šta tačno naziva, ali znaju da im se upravo to dopada.

Nekima nisu bitne sve te tehničke sitnice, već kako pesma generalno zvuči. Glavno što im se dopadne je bit, a ako im se svidi i energija repera i zarazan refren, to je pun pogodak.
Ovakav rep je uglavnom o žurkama, alkoholu i zgodnim devojkama i uvek biva dočekan na nož, uz mišljenje da to nije hip-hop nego pokušaj izvođača da pridobije pažnju plitkoumne narodne mase. Bilo da se radi o tom slučaju, ili da izvođač pravi takve pesme jer mu se to zaista dopada, taj tzv. „party“ rep je standardni deo hip-hop kulture još od njenog nastanka.

70-ih godina, DJ je bio glavna faca u hip-hop priči. On je bio taj koji je nalazio ploče koje je vrteo, on je provodio dane i noći u potrazi za najboljim drum break-ovima koje bi puštao na žurkama da b-boys i b-girls đuskaju uz njih, on je skrečovao i zabavljao publiku.

Reperi sa zajebanim tekstovima nisu postojali, MC je bio lik čiji je zadatak bio da čisto pripomogne DJ-u u stvaranju atmosfere i dizanju publike na noge. Ne da bude u centru pažnje i ne da repuje svoje tekstove o čemu god. Povici tipa „ruke gore“ i „moj DJ je najjači“, „kad ja kažem ovo, vi recite ono“ su bili glavni deo repertoara MC-ja.

Danas možemo čuti dosta pesama u kojima reper ne ide na to da ima kompleksan tekst, već da jednostavno prenese svoju energiju, da slušaoci steknu utisak da se izvođač dobro zabavljao stvarajući pesmu. Isti ljudi koji „pljuju“ te izvođače i njihove pesme tvrde da „žive hip-hop“ i da su upućeni u njegovu istoriju.

Kada reper kaže „tresi to dupe“ ili „skini se gola“, to je hip-hop, hteli vi to ili ne. Ako i devojke to gotive, u čemu je problem?

Pesme o seksu i ženskim guzicama je ekipa 2 Live Crew radila tokom „zlatne ere“ hip-hopa. Možda se to ni tada nije sviđalo svima, možda je i tada bilo repera koji su to smatrali đubretom, ali činjenica je da je takav rep oduvek bio neizbežan deo hip-hopa. Provocirao je i privlačio pažnju ljudi koji nisu znali šta je hip-hop, što je samo doprinelo daljem razvoju ovog žanra. Ice-T je mazio polugole devojke u spotovima dok je repovao o tome da je makro. Čak i Gang Starr i Nice & Smooth su 1992. godine izbacili pesmu DWYCK, i spot sa oskudno odevenim devojkama na plaži. Ta pesma se vrtela po svim klubovima i baš zbog toga što je bila toliki hit je bila ubačena na Gang Starr album „Hard To Earn“ čak dve godine kasnije od njenog objavljivanja. DJ Premier i polugole ribe u spotu, danas bi Primo bio najgore isprozivan da uradi tako nešto.

Kad sam ga već pomenuo, DJ Premier je izjavio u jednom intervjuu, da iako najviše gotivi da čuje kvalitetnu liriku od strane MC-ja, često đuska u klubu uz neki trep. Ljudi ga čudno gledaju, ali jednostavno, on smatra da postoji muzika za svako vreme i mesto. Producent i DJ Just Blaze je takođe rekao da mu je na jednoj žurci prišao jedan od začetnika hip-hopa DJ Kool Herc i tražio mu da pusti nešto od Waka Flocka Flame-a, lika koji je inače bez pardona izjavio da je svestan toga da nema dobre tekstove i da ga boli dupe za liriku. Jednostavno, ljudi koji su predugo u hip-hopu, ljudi koji su upoznati sa istorijom, znaju – „There’s a time and place for everything“. Ako oni poštuju „party rap“ o ribama i klubovima, ko su današnji slušaoci da kažu da to nije hip-hop. Rep ne mora da sadrži duboke, kompleksne tekstove da bi bio rep, to nikada i nije bilo sve što hip-hop predstavlja. Previše događaja iz hip-hop istorije ukazuju na to.

Saša Kostov

About the author

sasakostov

Leave a Comment