Intervju Vesti

Intervju – DMG Blast Beats

Written by Dimitrije

Činjenica je da kod nas bitmejkeri i producenti uglavnom padaju u drugi plan u odnosu na izvođače. Mali broj je onih koji su našli način da iako ne iznose pesme lično, nekako sebe uspeju da postave u prvi plan. Baš iz tog razloga želeo sam (a želim i dalje) da razgovaram sa tim ljudima koji su uglavnom u senci, a bez kojih  ni jedna pesma ili projekat ne bi mogao da bude završen. Kao idealan sagovornik za ovu priliku učinio mi se upravo David Jovanović, svima sigurno poznatiji kao DMG Blast Beats.

Iako je verovatno najpoznatiji kao bitmejker, David baca i versove, bavi se produkcijom, a od nedavno pokrenuo je i svoj label pod nazivom „LedeniSever“ koji se uz sve ovo bavi i video produkcijom. Nisam želeo da ovo napravimo kao neki šablonski intervju u kom bi David pričao o svojim počecima i slično, između ostalog jer se jedan takav Davidov intervju već nalazi na internetu i možete ga pročitati ovde. Dotakli smo se različitih tema: od malopre pomenutog label-a i video produkcije, preko dosadašnjih dostignuća, muzike u našoj zemlji, hip-hopa, životu i radu u malom mestu iz kog David dolazi pa do najave najnovijeg projekta, instrumentalnog albuma „Black gold“ koji David sprema za početak naredne godine.

  • Otkud ideja da svoj label i produkciju nazoveš “LedeniSever”? Da li za tebe “LedeniSever” ima neko dublje značenje, kao neki alijas ili slično..? Kakva se simbolika krije u naslovu “LedeniSever”?

Ledeni sever kao ideja koja je nastala u 4 sata ujutru, predstavlja noć, niktofiliju, sinesteziju (kroz koju vidim bitove koje pravim), stvaralaštvo i noćnu inspiraciju, odnosno sve lepote noći, a podseća i upozorava na smrknute face, ledene ljude, mračne misli, zle namere, maske na licima, sivilo i mračnu stranu koju vidimo na svakom koraku, okruženje u kojem vlada zavist, ljubomora I koristoljublje… Mene prvenstveno drži budnim i podseća me konstantno na to gde sam, ko sam, čime i kakvim ljudima sam okružen. Da ne verujem mnogo, ne slušam mnogo, gledam svoja posla. Da ne kukam, ćutim, ne jadam se, da se trudim, kidam, teram svojim putem, radim konstantno na sebi, da se menjam i napredujem svakim danom na svim poljima i u svakom aspektu života. To je izrazito težak zanat, najteži posao koji čovek može iskusiti za vreme svog bitisanja.

Ja sam introvertan, niktofil, autsajder i kao takav od malena sam prema svemu hladan, odnosno “leden”. Ne očaravaju me šarenilo, svetla i iluzije slične tome. Moja borba u koju sam zakoračio kao relativno mlad je od mene stvorila sve što jesam danas. pričam o pravoj životnoj borbi koju samo život može da izrežira i đavolski je dobar u tome. Opčinjen sam vukovima, Rusijom, zimom i svime što ona donosi. ( Jedan od planova za budućnost bližu ili dalju je brvnara u planini. 🙂 ) Svo savršenstvo prirode sadržano je u jednoj pahulji. Pogledaj je kroz mikroskop, samo brzo, jer neće dugo trajati. 🙂 Isto je i sa životom, sve je u tebi ali neće dugo trajati. Sva braća širom Balkana su za mene moji vukovi. Vukovi zavijaju, a mi repujemo i pevamo. To predstavlja vuk na duksevima. Ja sam zimsko dete, rođen u zimu 04.01.1987. “Miris sveća, stiže iz daleka…” Sveća koja stoji umesto slova “I” predstavlja svetlost, onu kojom zračis, onu koju nosiš sa sobom kroz teško i mračno vreme, kao sveću kroz mračne prostorije. Podseća na to da ništa ne traje večno, bilo dobro ili loše, proći će kao što se i sveća ugasi kad se istopi. Sveća gori za one koji nisu sa nama. Sveću pališ kad se moliš. Ovo je “Ledeni sever”, ovde nećes imati ni jedan razlog da se ne pomoliš, veruj mi.

Tako je ideja je zaživela, dobila logo, uspeo sam da dočaram ono što nas okružuje ovde sve zajedno, sve sto živimo i vidimo. Ljudi su prepoznali sebe u tome. Kako se spontano stvorio krug ljudi oko ideje “LedeniSever” tako se na stolu našla još gomila novih ideja.

https://www.youtube.com/watch?v=McaZ5diKe5I&fbclid=IwAR1z_b0BpakHcM1AYbkATXwARu6j16PPrvZT_ioMXAW9_NV793TJGG37uLo

  • Dakle, “LedeniSever” je zasigurno više od samog label-a. “LedeniSever” se između ostalog bavi i video produkcijom, a ti si proširio svoje delovanje na sva polja pored bitmejkinga. Osim najavljenog instrumental albuma “Black gold”, da li su u planu još neki projekti ili neki album koji neće biti samo instrumental?

Sada je “LedeniSever” i video produkcija, prvenstveno radimo naše spotove ali tu je npr. i mladi burazer Artorius kome smo uradili spot za pesmu “Nepravda” koji se nalazi na njegovom novom albumu “Battle King”, a koji je izašao i nalazi se na youtube kanalu FMJam. Na tom albumu sam uradio i veći deo bitova koji su hardcore, preporučujem da poslušate. Uskoro će izaći spot koji smo radili za burazera – Lider LTDFM i pesmu “Na svom sam mestu” sa albuma koji je izdao malo ranije ove godine “Derlirijum”. Tako je i naš logo neminovno završio u tim spotovima.

Svako od nas gotivi spotove, muzika se danas gleda. Još kao klinac sam pratio spotove na 3K u emisijama “Dodatno ubrzanje”, “Reprezent”, na studiju B bila je emisija “Metalmania”. Pratiš, gledaš, učiš, upijaš detalje i sve to na tebe ostavi trag. Sada, dosta godina kasnije ,sami radimo svoje spotove i prejako je kao što sam zamišljao kao klinac. Prvo snimanje spotova u “profesionalnijim” uslovima sam doživeo u Poljskoj kad smo snimali spot za EESS – AVT organizaciju zajedno sa Šef Saletom, Švaba Ortak, Manijak…

U planu je još dosta spotova za nekoliko saradnji, prvenstveno sa Liderom koji snimamo 12. januara na zajedničkom nastupu u Somboru, zatim Goldie Css, Cobran Sick Touch itd… Spotovi su u planu i za neke solo stvari, možda neki spot za neki instrumental. Mnogo je ideja i kako vreme i obaveze budu dozvoljavali tako ćemo raditi. O tom – potom. Postoji i ideja da roknemo neki upečatljiv voice tag za “LedeniSever” intro ali ima pre toga dosta drugih stvari koje su ipak prioritet i koje želimo da dovedemo na viši nivo.

Pored bitova i spotova, dosta pišem i radim na tekstovima. Gostovao sam DayWho-u na njegovom novom albumu koji je u završnoj fazi i trebalo je još dosta versova da snimim za razne saradnje ali sam to ostavio za neki naredni period i usredsredio sam se samo na svoj album. Dogovorili smo Mlata i ja da album izađe za Sick Touch Label 2019. godine, a par pesama sa albuma će biti propraćeno spotovima. Ko će biti gosti još uvek se ne zna tačno, pa neka to ostane neotkriveno do izlaska albuma. Pre tog albuma na mom kanalu izaći će moj instrumentalni album pod nazivom “Black Gold”.

  • Nedavno si na fejsbuku najavio svoj najnoviji projekat, instrumental album “Black gold”. Kaži nam nešto o tom albumu? Iako i sam repuješ, mada jesi najprepoznatljiviji u ulozi bitmejkera, otkud to da si se odlučio da napraviš album bez vokala?

Nisam hteo da uradim klasičan projekat koji rade svi bitmejkeri na ovim prostorima ili šire, podelim bitove raznoraznim reperima koji snime pesme i ja te pesme okačim kao jedan mixtape. Hteo sam album bez repa. Hteo sam album koji će moći da sluša svako ko se pronalazi i  kome prija sam zvuk. Dok ide u školu ili na posao, vozi se u gradskom prevozu ili u kolima… Kome kad i gde prija, na slušaocu je da sam vizualizuje u svojoj glavi ono sto čuje, a da nema nikoga ko bi ga zamarao pričom, odnosno “repom” preko te muzike. Možda muzika pokrene u njemu kreativnost pa on napiše nešto, baci neki freestyle, sve je individualno.

Album će sadržati 20 ili više bitova/instrumentala, možda neki neće proći u uži krug tako da tačan broj ni ja još uvek ne znam ali 20 sigurnih idu na kanal.

Cover kao i video za instrumentale je radio Miloš Jepurović Jepi, dosta sam ga namučio realno svojim zahtevima i idejama ali je to sve svojski podneo i pokidao, a u šta nisam ni sumnjao.

Od stilova će biti boom bap, west coast, G funk, trap… Dva instrumentala su sa primesama etno vokala tako da se ne začudimo ako jedan bar postane hit na ovim prostorima. (ahahaha)  🙂 Kako me izvoza inspiracija tako uradim bit, ne postavljam sebi nikakve granice u radu. Širok je spektar muzike koju slušam: od hc-a do ambijentalne muzike, takav je i spektar stvaralaštva – širok. Posle ovoga planiram da uradim nekoliko chillstep-ambient stvari jer me to voza poslednjih godinu dana.

  • Rekao bih na osnovu većine kako tvojih bitova, tako i pesama gde si repovao, da je boom bap nekako primarni pravac u tvom stvaralaštvu. Osim boom bap-a, u kojim se još pravcima nalaziš kada je u pitanju pravljenje bitova konkretno? Nekako se danas uglavnom očekuje ili se smatra da ako radiš boom bap, ne uzimaš da radiš trap ili nešto slično i obrnuto..?

Radio sam i reggae, drum n bass, dub sam skoro počeo ponovo da radim, a radio sam i electro, rapcore, rock-rap, dubstep bitove itd… Ne znam stvarno gde ću završiti (ako ikad završim) na polju muzike. Ja slušam muziku, trudim se da sagledam sve objektivno, sa što više strana i iz što više uglova. Ne mogu da mrzim neku muziku jer mi se ne sviđa priča tog koji repuje preko tog i tog bita, bilo da je to trap ili boom bap…

https://www.youtube.com/watch?v=61_O0Hb3L-0&fbclid=IwAR1Kz-t_1J0UYd8VW4YoPjyt1SHqZFf1aqLBqtI954x0moJVs7HUsAyV5uw

Poznajem mnogo ljudi sa Balkana koji se bave repom i mnogo je tu laži ispleteno. Za mene postoji repčuga (tvrd, surov, realan rep), a za njih “repić” (to je onaj rep za dečicu) ali to klinci gutaju i oni to šljakaju za tu ciljnu grupu. Vek takvim pesmama i izvođačima nije dug i te pesme se ne pamte. Ne pamtim neku pesmu da se održala stvarno dugo (možda slabo pratim). Sve to nekako brzo izlapi i tu su već novi hitovi, tresu narednih par dana, gore društvene mreže dok traje Facebook i Instagram  reklama, a onda nastaje tajac i tako opet u krug.

Zato u tim vodama moraš stalno da juriš tu masu i pratiš šta se sad traži, šta ih loži i prilagodjavaš se njima (“tržištu”), snimaš to i daješ im šta oni hoće i traže.

Ljudi od kojih se kupuju pregledi su i meni nudili iste pakete ali od takvog posla sa mnom nema ništa.   1 000 000 pregleda za 500 eura i imaš hit, bum bum bum! (Ahahah)

Ja se ne nalazim u tome jer tu bih već izgubio sebe, ne bih se bavio muzikom više zbog sebe i ne bih radio onako kako ja hoću i volim, nego bih radio zbog njih – kako oni hoće i kako oni misle da vole. Sutra će voleti već nešto levo, to jednostavno nije to.

Danas svako može da bude zvezda na Balkanu, samo da uskoči u šablon i štanca pesme. Ko može neka tako radi, svaka čast. Moje ciljno područje nije samo Balkan, ne bih da se ograničavam. Dopirem do ljudi čistom muzikom bez vokala, nisu mi ni potrebni jer se savršeno razumemo. 🙂 Ne želim da živim od repovanja pa shodno tome ne moram da jurim masu i ispunjavam njihove želje.

Uživam dok pravim. Napravim, okačim, oni uživaju dok slušaju ,to ih inspiriše da napišu nešto, pokrene u njima kreativnost i oni sami stvaraju svoj film u glavi. O tome kome ću šta da prodam, poklonim, koliko ću da prodam i sa kojom licencom opet na kraju odlučim ja. Oni zadovoljni, ja zadovoljan. Ne žalim se uopšte, privlače me više strane valute nego dinari na kraju krajeva. 😀

  • Kada smo se već dotakli stranih valuta, osim niza upečatljivih saradnji na domaćoj sceni, sarađuješ takođe i sa strancima. Kako je uopšte raditi sve ovo sa stranim, a kako sa domaćim izvođačima? Ima li neke velike razlike? Da li bi izdvojio neka imena sa kojima si sarađivao, kako strana, tako i sa domaće scene?

Radio sam sa raznim izvođačima: iz Čilea, Nemačke, Austrije, Švajcarske, Francuske, Poljske, Holandije, Švedske, Danske, Rusije, SAD-a, Italije i još mnogo zemalja je na toj listi.

Najupečatljivije versove na mojim bitovima bacili su Celly Cel, Shade Sheist, Mistah Fab, Foesum (na albumu “Cali Life” sam gost pored Mc Eiht-a), Lil Cuete… Ko nije čuo za njih neka pretraži youtube i upozna se sa njihovim radom, oni su legende.

Feedback je stvarno odličan, jedan od jačih feedback-ova mi je bacio Peter Songolo, za one koji ne znaju bitmejker i producent Dope D.O.D grupe. Čuo je moje bitove i dubstep rep koji sam radio i bio je baš oduševljen pa mi je pustio poruku na FB-u i pohvalio moj rad. Mnogo mi je drago zbog toga. Dosta, dosta svetskih imena se javilo i pisalo ali ja se time nisam hvalio nigde, možda samo poneki story na instagramu i to je to. Bitnije mi je da radim i ćutim, a ono što uradim neka zvoni na sve strane. 🙂 Jako puno sam na vezi sa latinosima, pogotovo sa Los Angelesom, pa ostatkom Kalifornije. Moj zvuk je njima veoma zanimljiv.

Kao reper i bitmejker promovisan sam na više Američkih, Evropskih i domaćih hip-hop radio emisija u LA-u, Sakramentu, na Novom Zelandu, u Srbiji, Makedoniji itd… Neke od tih emisija su: In With The Knews, BlogTalkRadio, MakRap na Uklo FM, Geto Kartel, B2B, makedonska emisija “Vospitna” na DNS radiju…

Što se same prodaje bitova tiče stranci dođu do mene uglavnom preko youtube-a. Često i po preporuci. Još uvek ja to nisam digao na nivo na kom to sve treba da bude ali između ostalo zato sad i radim ovaj instrumentalni album pa ću popraviti ranije greške.

Od domaćih izvođača sa kojima sam do sad radio pomenuo bih: Juice, Sale Tru, Šef Sale, Škabo, THCF, Goldie Css, Lider LTDFM, DayWho, MC Rima, Grasshopper, Uncle Džo, Deda, DJ Munja i mnogi drugi. Jedna stvar se krčka trenutno i biće stvarno neobičan spoj, već zvuči prejako iako je još uvek demo verzija.  U pitanju je stvar koju na mom bitu sa predstojećeg albuma rade Sale Tru i Smoke Mardeljano.

Posmatrajući samo shvatanje muzike pa onda i rad na istoj, situacija je totalno drugačija kod nas i na zapadu. 90% stranaca sa kojima sam sarađjivao muziku shvataju poslom, biznisom u koji je neophodno ulagati da bi nešto i mogao da očekuješ, eventualno i zaradiš na kraju. Znaju i svesni su da je put trnovit, pogotovo tamo, jer ih je stvarno mnogo i moraš nekako da odskočiš od sve te mase istih.

Imaju kulturu plaćanja, naučeni su da sve košta i da sve moraju da plate. Kod njih i vreme koje ulažeš košta, sve ti plaćaju i za cenu pitaju već u prvoj poruci. Razumeju se u samu politiku poslovanja, upućeni su u licence, razlike među licencama, za “custom” bitove npr. plaćaju unapred polovinu. Ovde je situacija totalno obrnuta. To se da videti iz priloženog. Ovde glave misle da treba neko da sedi, uloži vreme i trud kako bi  njima dao za džabe bitove i da oni onda postanu 2pac preko noći. Ti zaradiš samo potpis u opisu videa. 🙂 Najtvrdokornija kategorija na Balkanu zvana “Beat4free”, ne znaju maltene ništa o licencama i samom poslovanju, sve bi odmah i sad, brzo i lako, preko noći. Dosta sam ironičan ali istina je takva, nema šminke. Moram ipak da napomenem da postoje i oni koji su našli za shodno da nauče sve o tome, oni znaju šta rade i sa njima je zadovoljstvo raditi.

  • U razgovoru sa ljudima koji žive u različitim gradovima po Srbiji često volim da pokrenem temu o trenutnoj situaciji u svakom od tih manjih gradova. Na kraju krajeva, pošto sam i sam odrastao u jednom takvom gradu, volim da upoređujem stanje u različitim gradovima po svim pitanjima, pa i po pitanju kulture i muzike. Činjenica je da je Beograd centar svih dešavanja, centralizacija se odražava i na muziku. Voleo bih da čujem tvoje viđenje situacije pošto i ti dolaziš iz malog mesta.

Imaš tu ozbiljnu muzičku mašineriju koja vlada Balkanom već decenijama unazad (sa 95% prepevanih pesama, Grčkih, Turskih, Izraelskih itd…). Mozgovi su ovde na to izdresirani od malena, mentalitet kao isprogramiran. Nije im važno to što nije original, Bože moj, daj nam dobre rakije da se iscepamo i pusti pevaljku da plače o neuzvraćenoj ljubavi, preljubama, sodomi i gomori… Tih 2 sata cirkusa im rešavaju sve probleme u glavi do narednog mamurnog jutra koje ih dočeka sa istim problemima za koje su mislili da su rešili sinoć uz pevaljku. Ako budeš želeo da uspeš u muzici znaš šta ti je činiti. 🙂 Kao većina, pridruži im se. Vrati se kući, sve ti je oprošteno ahahhaha.

Cirkulacija je slaba ako su arterije zakrečene, a srce pumpa pod duplo većim pritiskom i to ga razara, potrebna je kateterizacija, takva je situacija sa muzikom u Srbiji. Srce je centar svega (BG) i odatle sve kreće i sve se tu završava. Ukratko, recept za uspeh : Pevaljka, turski melos, bugarske babe i autotjun. Ređaš hitove, zvezda si na jednom malenom Balkanu (Anus mundi) i uspeo si u životu. Čestitamo! 😀 U malim sredinama ne funkcioniše ništa što nije organizovala ili bar podržala vladajuća stranka, tako da ništa urbano ne funkcioniše. Funkcionišu samo provereni recepti za držanje mase mirnom i u transu, sve funkcioniše “na kašiku”. Teško se održava bilo šta što unosi neku novinu u tu malu sredinu.

U Odžacima, bilo je raznih pokušaja kao što je “GoFest”, ali je sve to puklo pod pritiskom na kraju i jednostavno utihnulo. Ti ljudi su ulozili mukotrpan rad, vreme, znoj i na kraju shvatili gde se nalaze i kakvi odlučuju ovde o svemu pa i o kulturi. Nisu želeli da rade sa njima i to je kraj priče.

Odžaci su npr. bili centar sveta što se tiče vutre – najveći proizvođači kudelje i proizvoda od kudelje. Radili smo brodsku užad koje je koristila engleska ratna mornarica, postojala je pivara i još štošta… Bili smo na nivou jednog Mančestera, a danas smo… a Mančester je Mančester.

U malim sredinama još uvek je kulturni događaj kuvanje paprikaša na trgu, pečenje vola na ražnju, besplatna kuvana rakija i uz to neizbežno – pevaljka. Ovo je terevenka pod njihovim šatorom, a mi ne znamo te pesme. Mi nemamo biskop ni pozorište. Podigli smo bistu falusu i paganskoj kurvi (koju od nedavno opet proslavljamo) na sred centra grada, šta da ti pričam dalje..? 🙂

Mnogo toga ovde fali ali da mi prvo ispečemo vola i skuvamo rakiju pa ćemo od sutra da napravimo i bioskop i pozorište. To traje već 20 godina… 🙂 Tu nema  mesta bilo čemu drugačijem. Ko bi to i ispravljao, menjao i zašto? Uložićeš životnu energiju i sve će ostati isto. Nema poente u traćenju života.

Među novim generacijama ovde sve je više onih koji slušaju i razumeju neke urbanije pravce. Javljaju se svakodnevno, podržavaju, pohvale ili kritikuju ali tu su i sve ih je više. Možda oni budu promenili sve, ja navijam za njih. Moje je da radim, stvaram i gradim. Internet je približio ceo svet i stavio ga na dlan, na vezi sam konstantno sa ljudima iz raznih delova sveta. To su ljudi sa kojima delim mišljenje, poglede na svet, muziku, život… Gledam da ulažem u sebe, čitam i edukujem se, pumpam svoje vijuge, ne trujem se lošim stvarima iz okruženja i ne gubim vreme na nešto što se nikad neće promeniti. Ja ću promeniti i menjam sebe, ne želim i ne mogu druge. Verujem u vremena koja dolaze i mlade umove.

Kad imaš ljubimca, a on je mali i hrana koju mu daješ je za njega prevelik zalogaj koji ne može da savlada, hranu moraš da mu ispasiraš. Tvrd i surov rep je za ovaj mentalitet bio i ostao preveliki zalogaj, moralo je da se ispasira. Tako sad imamo taj ispasiran rep tj. “repić”.

Ako želite da kontaktirate ili da čujete nešto više od Davida – DMG Blast Beats, možete da ga pronađete na njegovoj Facebook i Soundcloud stranici ili youtube kanalu DMG BLASTBEATS -HIPHOP BEATS / INSTRUMENTALS.

https://www.youtube.com/watch?v=4WCeDO1BsQk&fbclid=IwAR0oH9oypRKt49Pohsf0WSyBYNQW8LFI6YrIayYEmvCWJ4fzOZ6wuQAbBhI

 

About the author

Dimitrije

Leave a Comment