Intervju Vesti

[ INTERVJU ] – Lider

Written by Rista

lider

Na šta si trenutno najviše fokusiran, da li je to privatni život, muzika, ili nešto treće?

Živimo u takvom vremenu gde moraš raditi više stvari u isto vreme u borbi za egzistencijom ili blejati po ceo dan ako si sa druge strane i imaš sve. Od punoletstva sam počeo da radim gde sam šta mogao od fizikalije do kancelarije da bih obezbedio sebi dinar i stekao radnu naviku jer sam svestan da mi neće pasti sa neba ovde u propalom industrijskom gradu. Iz tog razloga sam završio studije ekonomije i sad živim u nadi i političkoj neizvesnosti dal’ ću i gde ću upasti. Kako sam menjao školsku ustanovu tako sam menjao i boravište i prebivalište, menjao sljake, upoznavao ljude, adaptirao se, putovao a sve to oduzima jako puno vremena. Muziku volim i živim tu priču, uvek mi je bila preokupacija ali, nažalost u svakoj kombinaciji mora nesto da ispasta. Ja bih najviše voleo da mogu svaki dan da ižblejim par sati u studiju da pišem i snimam albume i tako bi to i bilo da svi imamo vremena.

Kakvi su bili uslovi za snimanje kada si počinjao da se baviš repom?

Počeo sam da snimam u vreme kad nismo svi imali kompjutere. Kasnije smo ih nabavili i naoružali acidom, sound forgeom, fruty loopsom, shure majkovima, i pop filter čarapama. Internet je tada bio u razvoju, loš i teško dostupan pa su se te trake širile po cd-ima i diskmenima. 2005. je bio prvi nastup u Zrenjaninu u klubu “Underground”, koincidencija, i to ime prati duh zvuka od onda do sada. U jednom trenutku kad smo se okupili oko Ltdfm ideje u periodu 2006-07 napravili smo samoodržvu mašinu u kojoj su svi elementi koji svojim aktivnostima doprinose društvu i sebi i gradi priču na osnovu sopstvenog rada, ideja u našem krugu ljudi.

Koja strana imena si slušao kao klinac, i da li bi ti bio to što jesi da nije bilo tih rep glava?

Oduvek sam slusao Eest, golden age od devedesete do početka 21. veka. Muzika predstavlja i oslikava deo ljudske duše, ona je deo nas i kao naš deo mi smo uvek u potrazi za njom, da bi bili kompletni i osećali se dobro. Mene su uvek inspirisali jazz i funk repovi i ti spojevi emocije, harizme i humora. NY je pun ekipa i klasik albuma koje treba preslušati, npr. da počnem od Wu, QB, Boot Camp, D.I.T.C., Terror Squad, Gang star, M.O.P., Onyx, L.O.T.U., Def Squad i mnoga druga više i manje poznata imena. Moram spomenuti i Cypress Hill, Psycho Realm, Dilaterd Peoples, The Alkaholiks itd. iz LA, pa IAM, NTM, Fonky Family, Dj Cut Killer od Francuza i pod tim uticajem u tom pravcu se i ja izražavam u svom stilu.

lider

Da li se čuje napredak u zvuku domaće scene, u odnosu na neke ranije godine?

Scena prolazi kroz cikluse zavisno od generacija koje su aktivne i zavisno od nivoa kolektivne svesti. Moram da se vratim na globalnu kritiku okruženja i vremena u kojem živimo i da primetim da ljudi ulaze u rutinu i da sve dobija svoj kalup, sve je na tržištu i svako danas ima svoj proizvod, koji se minimalno ili malo više razlikuje od konkurencije, profit baca u senku suštinu upotrebe. Tržiste je podeljeno na monopolističke grupe i kad se na kraju setiš da je u pitanju ovaj region svaka ozbiljnost se gubi. Fali vezivni materijal da bi se ova kuća sagradila. Primećujem neslogu i ratove ega, zato se ne može dalje. Uz pozitivno razmišljanje i očuvanje prave suštine hip hopa možemo imati scenu.

Koliko je internet doprineo promociji konkretno domaćeg repa kod nas, a koliko “zaustavio” širenje pravog zvuka?

Internet je pijaca na kojoj svako danas ima tezgu, plaća pijačarinu i reklamira se. Jedan od zakona trgovine glasi da svaki proizvod ima svog kupca. Kvalitet će uvek isplivati i doći do onih koji ga traže i bez marketinga. Laka dostupnost materijala na internetu i teška materijalna situacija u državi koja zauzima treće mesto po siromaštvu u Evropi je odvikla ljude od kupovine albuma, i to dokazuju i najnovija internet izdanja najvećih domaćih imena. Jedino kolekcionari, kojih nema puno, mogu danas kupiti cd od 1500 dinara strani i 500 domaći. Gubljenjem tog procesa izrade fizičkog izdanja diska u šta treba uložiti dosta, bavljenje muzikom je postalo liberalno polje sa niskim kriterijumom ulaska.

lider

Šta trenutno domaćem hip hopu najviše nedostaje da bi se uvideo neki znatan pomak u njegovom širenju?

Domaćem hip hopu nedostaju jake baze, centri organizacije, promocije, edukacije, festivali, uslovi za izdavanje, jača selekcija, izdavačke kuće i DJevi koji će raditi sa MCjevima koji danas lutaju k’o muve bez glave bez usmerenja i svetle tačke na kraju tunela.

Čiji je nastup po tvom mišljenju obeležio ovogodišnji hip hop festival “Svi kao jedan”?

Svi kao jedan festival ima potencijal da izraste u ime i stavi Srbiju na mapu regiona. Onyxi su napravili najveci show do sada i dočarali publici priču i harizmu. Od domaćih Smoke Mardeljano i Prty & Bvana.

Da li možemo očekivati neki projekat od tebe u bliskoj budućnosti?

Prošle godine sam izbacio zbirku saradnji iz perioda 2008 do 2010 “In the house Vol.1”. Od tada do sada smo miksali neke stare i snimali nove trake koje trebaju da izađu u etar ovog leta. Album pod imenom “Crna rupa” je u pripremi. Naziv “Crna rupa” opisuje paralelno stanje svesti okruzenja i pojedinca u njemu, kritiku i stavove. Biće gostiju i snimaću neke spotove. Bit mejkeri su Stiven Drama, Silent, Lesa UTC, Van i Dalmo. Producent Stiven Drama naravno. Očekujte od Ltdfm familije neke nove projekte!

LIDER CRNARUPA

Možemo li očekivati neki koncert LTDFM Music-a uskoro, ili možda i neki tvoj solo nastup?

Ništa detaljno ne mogu da najavim sem da kažem da će biti sigurno preko leta koncerata sa Ltdfmom i Bvanamanom u Beogradu, Pančevu, Kragujevcu, Zrenjaninu i gradovima u regionu sa kojima smo u kontaktu. Solo koncert sa gostima ću praviti u svom gradu nakon izbacivanja novog materijala.


Marko Ilić

About the author

Rista

CEO and Founder

Nekada davno pokrenuo My People, a danas My People pokreće njega...

Leave a Comment