Iza Mixete Vesti

Iza Mixete – Marvel

Written by Miljana

Target – Coffeeshop stil
http://www.youtube.com/watch?v=d4OjJIyGDgI

Poznavao sam Tramovce iz viđenja s Blackout partyja iz Aquariusa na koje je dolazila sva bitnija ekipa iz hip hop krugova. Tad sam još bio klinac koji je tek počinjao radit beatove i Tramovci su bili u fazi izdavanja Tajne crne kutije (trećeg albuma). Sjećam se da sam jednom prilikom Targetu rekao da radim beatove i cimao ga da mu ih isfuram jer sam samo želio da od nekog bitnijeg čujem šta misli o njima i eventualno vidi dal ima kaj za njih (njega i Woo-a), tako da smo se nekom prilikom našli i dao sam mu neki cd koji je sadržavao najnaprednije uradke do tad (pričamo o nekoj 2003. ja mislim). Puno mi je značilo šta je netko poput njega uzeo da čuje to šta radim jer nas tad nije bilo puno koji smo to radili. Postojali su Koolade, Dash i Baby Dooks koji su producirali sav hip hop koji je valjao i par nas mlađih koji su tek počinjali radit beatove, pričam o vremenu kad beatove nisu radili svi živi, kad nije postojao internet u današnjem obliku da se može skidati, kačiti da se čuje itd. S obzirom da su se Tramovci u međuvremenu razišli od suradnje sa Tramom nikad nije ništa bilo, ali je nakon nekog vremena Target izbacio svoj demo album na kojem je snimio 2 stvari na neke od beatove šta su bili na tom disku. S obzirom da je bilo ful davno stvarno se više ne sjećam je li mi on uopće bio javio da snima na moje beatove ili mi je netko rekao da gore ima nekih stvari na moje beatove, pa sam čuo tek kad mi je donio gotov cd. Znači na demu su bili Glavni plan koja je bila na moj beat i Coffeeshop stil koja je bila na moj beat. Coffeeshop stil moguće da sam čak prvi put čuo baš na radiu kad ju je Phillie puštao na Blackoutu, pozdrav Phillieu koji ju je imao u heavy rotationu na emisiji kad je bila izašla! S obzirom na uvjete kako je nastala (uzeto s beat cd-a, nemiksano, nearanžirano, full demo i to…), ne doživljavam ju kao jednu od kvalitetnijih stvari koje sam radio, ali joj je zato sentimentalna vrijednost prilično velika, a i bila je definitivno jedna od popularnijih sa tog materijala.

ACC – Petak navečer

S obzirom na činjenicu kolko smo pjesama napravili skupa, ne mogu zaobići ACC. Bili smo ekipa prvenstveno, a onda smo krenuli raditi i muziku. Prvo sam složio neku „probnu“ stvar Žacu (Feci) i Besu koji su bili prvotni članovi, a onda su se s vremenom pridružili i Mirza i Rapo i tako se oformio ACC u klasičnoj postavi. Petak Navečer je bila pjesma koja je bila singl sa Neredove „Neki Daniels ekipa“ kompilacije koja je bila koncipirana kao predstavljanje ondašnjih „novih nada“ zagrebačkog repa. Taj je beat sam po sebi nešto prilično čudno i netipično za mene, definitivno nije moj klasični rad i meni osobno nije neka ludnica, ali stvar sve skupa je ok ispala, ali zato postoji remix za koji manje ljudi znaju i koji mi je do jaja, a može se čuti na kraju spota. Što se mene tiče, to je komotno mogao biti original ali je nastao poslije original verzije. Ako se dobro sjećam stavili smo ga ko bonus track na njihov mixtape. Ima ga na Youtubeu, mislim da nije skroz prava verzija, ali ajde bolje išta nego ništa, koga zanima kakav smo disko rep pičili 2005., eno ga.

Boot Camp Clik – Casualties of War

Prva suradnja s ekipom iz Amerike. To mi je bio jedan od dražih beatova tada, a i dan danas mi je prilično drag. DJ Olidobolli mi je uletio da ima kontakt od ekipe iz Duck Downa i dal imam kaj beatova da mu dam da im pošalje. Dugo vremena nije bilo nikakvih vijesti ni spomena o ičem a onda mi je Oli javio da se čuo s njima i da su im kul neki beatovi i naveli par komada među kojima je bio i onaj na koji je Struka snimio „Hip Hop“ sa Bvanom, Timbetom i Raidom i da bi na nešto snimali za naredni album koji izbacuju. U međuvremenu je Oli prepustio našem, sada nažalost pokojnom prijatelju DJ Bronsonu da on hendla i završi dogovore oko toga i tako je u principu došlo do te suradnje. Pjesmu nisam čuo dok album nije izašao tako da nisam imao nikakve informacije ni o tome kako stvar zvuči, ni tko je na njoj ali me veselila sama činjenica da participiram na projektu sa ljudima na čijoj sam muzici odrastao. Bilo je ljeto i bio sam na moru kada je album izašao i sjećam se i dan danas Timbetovog sms-a „Buckshot ti kida preko beata“ koji valjda i dalje imam u tom tadašnjem mobitelu i kolko me frustrirala činjenica da je stvar izašla i ljudi ju slušaju a ja ju nemrem čut jer nemam net jer sam na moru . Ali strpio sam se pola dana, pa smo kod jednog frenda ulovili net i kad sam čuo sam bio kao ufff, Smif-N-Wessun, Buckshot i Rustee Juxx, do jaja. Hvala Oliju i Branetu koji su sredili cijelu suradnju, Brane fališ nam, mislimo na tebe stalno!

Connect – Jeebena
http://www.youtube.com/watch?v=WyhTUIoFR0c

U vezi ove stvari imam podijeljene osjećaje, ali s obzirom na njenu popularnost bilo bi ju glupo izostaviti, pa ajde da se osvrnemo i na nju. Beat je bio jedan od onih nastalih u prvih par godina pravljenja beatova, znači neka 2004./2005. U tom periodu sam manje više isključivo funkcionirao na principu štancanja beatova bez neke određene namjene, nek ih ima na lageru, pa kaj se kome svidi kad čuje, uzme i radi nešto, za razliku od danas i zadnjih godina kad više radim namjenski, po narudžbama itd. Kad gledam iz ove perspektive, to je u biti bio zadnji tren kad se radilo sa reperima na način da štancaš rep beatove zato jer postoji scena na kojoj se ima s kime surađivati i samim time participirati i biti sudionik na istoj, odnosno producent koji je na sceni jednako bitan kao i izvođač, što manje više od tada više nije slučaj jer su se onda svi krenuli baviti svime i tad se pojavilo brdo repera, brdo likova koji rade beatove i ostalih čuda. Gledano iz perspektive izdavaštva, u to vrijeme, odnosno vrijeme kada je Hrvatska još uvijek imala jaku i bitnu hip hop scenu postojala su recimo 3 izdavača relevantna za rep – na prvom mjestu Menart, pa zatim donekle Aquarius i donekle Dallas, a oni su potpisali za Menart, izdavač od Tram 11, Bolesne Braće, Ede…, znači radilo se o izdanju koje je obećavalo. Bitno je za spomenuti da je to bilo u vrijeme kada se nije potpisivalo i izdavalo svakog nego je imati ugovor sa ozbiljnim diskografom stvarno bila velika stvar, major deal ovo ono, ili se barem tako činilo. Što se same pjesme tiče, kad odvrtim cijeli film, malo je smiješan način na koji je došlo do suradnje sa Connectom. Ne kažem da do nje ne bi došlo i bez tih okolnosti, ali bilo je ovako. Uglavnom, imao sam one S. Carter Reebokice i prodavao ih i Jura Blaze mi je uletio da bi ih uzeo i naletio je do mene da ih proba i usput kad je već kod mene me pitao dal imam kakvih beatova i tražio da mu ih spržim jer su oni završavali prvi album, pa da vide dal imam možda šta kaj bi se uklopilo gore. To je ujedno bio ako se ne varam i prvi put da sam im dao nekakve beatove da čuju. Par dana kasnije sam bio nešto do Kooladea koji je dosta radio i pomagao oko albuma i koji mi je rekao da je čuo da su snimili nekaj do jaja na neki moj beat i tako je, uz „Kiki“ i „Oči od suza“, na albumu završila „Jeebena“. Beat od Kiki mi je možda i draži, ali Jeebena benga, šta je je. Reklo bi se standardni rep hit sa catchy refrenom i fora tekstom, ali je beat tvrdo sranje na koji je komotno mogao i neki ljuti rep. E sad da se referiram na gorespomenute podijeljene osjećaje u vezi potonje pjesme i zašto mi moj najveći hit i nije pretjerano drag… Osim što im je bila odskočna daska u diskografskoj karijeri, za pjesmu se slobodno može reć da je svojevrsni muzički fenomen što se tiče popularnosti (bar kada se radi o domaćem repu), o čem pored svega svjedoči i iznimna popularnost u svim državama bivše Jugoslavije, neke diskografske nagrade u kategoriji hita godine i još toga. Nažalost, na primjeru Jeebene sam, što od strane Konektovaca, što od strane Menarta na vlastitoj koži iskusio, da se izrazim rep žargonom, onaj famozni „Industry rule #4080“, odnosno kolko ljudi znaju ispast jadni, loši itd. i kolko im treba da čim osjete lovu i uskoče iz opanaka u cipele (čitaj S. Carter Reebokice) pogaze dogovore i ostalo. Nije potrebno napominjati da je kratko nakon toga okončana suradnja.

Kalfa Tha Bayal feat Škabo & Timbe – Tepaj Banku

Da se razumijemo, tu ne pričam nužno o pjesmama koje su klasici ili su mi posebno drage nego koje imaju interesantnu priču na prvom mjestu. Što se ovog beata tiče, znam da je puno ljudi bilo kao wau, jebeno, sabio si ga. I meni je kul kako sam složio beat, inače to mi je jedan od prvih ozbiljnijih pokušaja south zvuka čiji fan nisam bio kada se pojavio, ali mi je znalo biti i kul momenata koji bi me kasnije natjerali da napravim neke kul south beatove koje baš volim (čitaj Struka & Dada – Pravi ortaci). Uglavnom, Tepaj banku je nastao isključivo na inicijativu Bađe koji mi je došao i rekao da treba dirty south beat i da na refrenu hoće screwed & chopped Woo-a “Tepaš banku na tom šanku”. Da on nije izrazio želju i bio naporan kao što već je, taj beat nikad ne bi ni nastao vjerojatno, bar ne u tom obliku i s tim refrenom. Bio sam na moru kod mog čovjeka Braneta Bronsona u Šibeniku i on je imao studio s dečkima iz OneIIMany i dosta smo se vremena buksali tamo i chillali, slušali ziku itd. i s obzirom da je imao cdj, jedan dan sam se malo zezao s tom opremom i cue pointovima I došao na ideju da iskoristim priliku da odradim Bađi taj Woo-ov chop ručno i usput i skreč neki bacim da ne bude baš klasični suhoparni chop. Tad još nisam ni počeo raditi beat niti imao konkretne ideje za njega pa sam reko Branetu da mi pusti bilokakav south samo radi tempa da vidim kako bi to isfurao pa sam to snimio preko neke stvari od Paul Wall-a i uzeo da imam za radit kad se vratim u Zg. Kad sam se vratio sam složio beat u jedno prijepodne praktički, Bađo se oduševio, zvao Škabu i Timbeta da gostuju, svi odljepili na taj beat i bili kao jeeebote di Bađi to daješ, ja reko pa nitko drugi nije naručio da mu složim takav beat haha! Uglavnom, Bayal, Škabo i Timbe, to je prva i originalna verzija te pjesme, ali ne i jedina. Za beat se zapalio svatko tko ga je čuo u to vrijeme tako da postoje i druge verzije, od Dade i Rexone i nekog Sinana iz Kanade ako se ne varam, neznam ni sam više kolko ih je.

Funky Bizniss feat. Bizzo Bodega – Double Bubble/J-Ro-Just Rockin On Remix

Ovo je hit koji to nikad nije postao ! Upozno sam Burkyja aka Srećka Tužnog i odma smo se skužili jer smo imali slične poglede na rep i napravili “Bijelu čokoladu” koja je prošla do jaja kad je izašla, tamo neke 2005./2006. Nakon toga je snimio Double Bubble na neki moj beat koji mi nije bio neka ludnica, tako da sam čim sam sam dobio vokale probao složit novi beat i remiksirati stvar. Uglavnom, oduševio se kad je čuo novu verziju I pustio ju Dragom iz Connecta koji je odma htio bacit vers gore, a onda je bilo kao ajmo još i Bizzu stavit gore pa imamo do jaja stvar i tako je nastao još jedan rep hit koji skoro nitko nije čuo kao ni ostatak pjesama koje su se snimale za taj nikad objavljeni projekt od Burkyja i Dragog, a za koji sam se sad sjetio da je bio korišten i beat na koji je, s obzirom da se ovo nikad nije realiziralo kasnije snimljena “Od nule” od Struke I Reksone.
Što se J-Ro-ove stvari tiče, također sam bio u Šibeniku/Splitu na moru kod mog čovjeka Bronsona i jedan dan je naletio Phat Phillie i dofurao J-Ro-a iz Alkaholiksa jer su valjda radili neki nastup u Haciendi ili Aurori i da odma kažem da sam veliki veliki fan Alkaholiksa, oduvijek su mi bili jebeni jer su više zvučali ko eastcoast nego westcoast reperi i Coast II Coast i Likwidation su mi opasni klasici. Uglavnom, u Splitu smo bili tad kad su naletili Fićo i J-Ro i tu noć smo svi spavali kod Branetove bake i zezali se po gradu itd, a Brane je imao studio u Šibeniku, tako da nismo ništa radili dok se nismo vratili tamo. E sad ne sjećam se previše detalja ali ja s njima nisam bio kada se snimalo, moguće da sam čak već otišao za Zg, ali znam samo da me Brane bio nazvao I rekao J ti repa na beat! Brane mu je puštao moje beatove koje je imao i kao da je bila spika da je reko da su mu generalno do jaja i da bi repo na svaki, pa s obzirom da je Double Bubble onako westcoast flavored party shit pustio mu je to i sugerirao da na to nešto snimi i ovaj se zapalio i odrepao novu verziju od stvari Just Rockin On, al znači baš je nanovo snimao na taj beat i prilagodio tekst prilici, bacio shoutout unutra itd. Brane mi je kasnije poslao projekt i ja sam završio remix doma u Zagrebu, ali nikad nismo ništa napravili s njim, što iz ovih, što iz onih razloga, više se ne sjećam ni sam. Baš sam se neki dan sjetio stvari i poslušao ju nakon par godina i kad tad ću ju okačit na net jer je do jaja stvar, kako J-Ro kaže “I can’t lose when Marvel’s trackin it” i definitivno draga uspomena na DJ Bro-a i dobra vremena i znam da bi i njemu ful bilo drago da se izbaci, tako da očekujte to.

Dada & Marvel – Negde na Balkanu

E ova mi je baš jako draga, album je gotov praktički pa bi trebao uskoro van. Taj beat je otprilike iz perioda kao i beat za Casualties of War od BCC-a i to mi je također jako drag beat, a uostalom i atmosfera i senzibilitet su dosta slični, pa nije ni čudo. Dada i ja smo krenuli već sa snimanjem i bilo je već snimljenih stvari al ja sam i dalje osmišljavao zvuk albuma i šta ima gore šta nema još, šta bi od postojećih beatova htio da bude gore itd i sjetio se tog beata kad ono sljedeća stvar, ja u Bg-u kod Dade i spomenem beat i on kao pa joj da, imam odavno neke rime na to i ja kao pss ne seri i krene repat, doduše samo prvi vers tad ali jebeno i ja reko to je to, ovo obavezno. I dalje sam pri tvrdnji da je to onaj Dada radi kakvog sam uopće krenuo u cijeli projekt s njim i u više navrata sam mu to i rekao. Trudim se raditi beatove na način da kad završim beat i pustim ga, pokušavam to čuti na način kao da slušam nešto tuđe i ako mi se sviđa što čujem, znači da sam postigao što sam htio. Ovaj beat je po meni točno takav kakav i treba da bude, rep je odlično sjeo preko I upotpunio ga, kako tematski, tako i način kako je odrepano što se tiče senzibiliteta i svega + Eeva upotpunila sa bekovima, moj čovjek Pavle sa gitarom + još neki detaljčići i eto skroz upotpunjene pjesme, volio bi da svaka ispada kao ova.

Struka & Reksona – Od Nule

Strule je drugi reper iz Srbije s kojim sam radio, Marčelo je bio prvi, radili smo Uskurativnu za Puzzleshock i to je bilo prvo šta sam radio u Srbiji, a Bayal kao najveći fan balkanskog repa i istaknuti forumaš je poznavao ljude i imao kontakte pa je jednom prilikom Reksoni poslao moje beatove, da bi se on javio nazad u vezi beata koji je Struka htio za Muziku iz podruma i tako sam stupio u kontakt sa ekipom iz Bassivityja i počeli smo suradnju. Od “Sakrij Salamu” koja je bila ta prva suradnja sam se do jaja skužio sa Struletom i s njim mi je svaki put zadovoljstvo i opušteno raditi jer znam da ćemo složit neki do jaja rep. Što se tiče od nule, cijela stvar je nastala u tipa 3 dana ili tako nešto. Radio je Noći Bugija mixtape i javio mi se da želi snimiti nešto i na neki moj beat, pa da pošaljem nešto. Ja se sjetio tog beata jer je do jaja a neiskorišten makar su svojevremeno na njega snimali Burky i Dragi za Funky Biznis album al s obzirom da se to nikad nije završilo, reko bilo bi kul da proba nešto s tim i da se beat iskoristi. Odmah mi se javio da je to to da ne moram slat dalje ništa i da sutra ide snimiti i nakon dan dva mi šalje svoje i Reljine vokale i ja kao do jaja će bit ovo, jedino što mi je falilo pola fajlova od beata tako da sam praktički cijeli beat rekonstruirao i odradio ispočetka, al neka jer sam ga zakucao još jače. Znam da je to bila zadnja stvar i da sam u petak navečer poslao kanale na miks i da je Vanja to sve završio taman u zadnji tren da se okači do nedjelje u ponoć tako da sam finalni miks čuo kad sam skinuo mixtape i ono, do jaja, super stvar, šta reć. Vidio sam danas snimku s nastupa na Vračaru povodom 10 godina Ekipa stigla i jebeno zvuči uživo, pogotovo refren pošto ima taj momenat kad se i publika priključi pa zvuči ko himna. Možda bi se trebao specijalizirati za te tipa to, ZGB od Dječaka itd, očito mi idu!

Redman – Niggaz ain’t changed (još nije izašlo)

Ljudi koji znaju kako radim beatove znaju da volim ići u „crate diggin“ ekspedicije po second hand shopovima i prljat ruke sa starim vinilom, pa sam si tako dao u zadatak da kad ću opet svraćat do Bga svratim do Yugovinyla na Zvezdari i vidim dal ima tamo šta i tako pri sljedećem posjetu, nakon Exita 2010. odvede mene Struka na Zvezdaru i uzmem ja par 5 incheva i kao do jaja, ispunio sam i taj zadatak. Vratim se u Zg, ljeto je i grad još uvijek poluprazan, nemam šta radit i sjetio se da sam uzeo ploče pa reko ajde da čujem to opet i odma krenuo radit jedan beat od nekog sempla koji sam iskopo s jedne od tih ploča, ali sam ga ostavio poluzavršenog jer me u tom trenu nije izvozalo do kraja, pa nisam htio na silu radit dalje. Nakon nekog vremena sam počeo surađivati sa Redmanom za Muddy Waters 2 što je druga priča i već smo neko vrijeme bili u kontaktu i odradili neku stvar kad me jedan dan tražio još beatova. Bio sam bez ideje šta da šaljem jer sam mislio da sam poslao sve šta sam mislio da bi mu moglo biti ok od onoga kaj sam imao eksportirano, ali sam se sjetio da imam neke beatove koji su nedovršeni i da bi neki od njih možda mogli bit neš kaj bi mu se svidjelo i tako sam se između ostalog sjetio i otvorio projekt od tog beata sa semplom iz Yugovinyla i bio kao, jebemga štajaznam, da se još radit na njemu al dosta je prljav, možda se isplati riskirat da mu pošaljem jer sam iz iskustva naučio da ljudi znaju uzeti beatove za koje zadnje očekuješ da bi uzeli. Nije prošlo 5 min kako sam poslao beat kad sam dobio odgovor „fire fire fire…call the fire dept…….rewind rewind boom boom boom…i knew u had shit in the stash…nigga im on that asap……thats muddy material nigga..”. Ushit neusporediv sa Boot Campom koji je već bio plafon velikim dijelom zbog činjenice da je posrijedi direktna interakcija s izvođačem i još u real timeu I to… Na albumu se radi odavno al nemam previše konkretnih informacija kad bi moglo vani bit sve tako da ne volim i izbjegavam pričati o takvim stvarima dok nisu i više nego official ali cijela priča je tolko do jaja da bi bilo šteta ne spomenuti, a I ne moram spominjati da je bomba stvar! Btw, shoutout Struletu, moramo opet po ploče, Struka mi je crate diggin lucky charm!

About the author

Miljana

adorkable.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.