Pratim Djusa od samog početka njegove turbo-folk karijere i stvarno nisam očekivao da će prodati narodnjake i preći u repere. Kako god, podržavam ga jer znam da je mukotrpno radio na tome da konačno proda turbo-folk i narodnjake i da od istih tih para kupi rep i oduševi sve klošare koji nemaju nameru da napreduju u svojim životima.
Ne razumem kako pripadnici rep publike koji kažu da gotive samo „starog“ Djusa sa prvog Hiphopiuma ne shvataju da je taj „njihov“ Djus „samo“ napredovao od tog albuma. Nije mi jasno kako mogu danas da ga vole, a sutra da ga mrze, kada čovek nikada nije menjao svoju filozofiju. Menjao je jedino stil muzičkih podloga preko kojih je pričao svoju priču. Sam je rekao: „Vi ne slušate rep, smeta vam što pravim keš.“ Vi da slušate njegov rep, shvatili biste da je oduvek furao priču o pravljenju keša. „Keš, kolica, šmekerica“, „Kraljevski stil“ itd. O čemu vi razmišljate? Pesma „Kraljevski stil“ sigurno ne govori o nekakvom kraljevskom blejanju u kraju. Stvar je u tome što se vi pronalazite samo u pesmama o teškom životu i nažalost, to je jedino što vas „vozi“. Taman posla da se iscimate na pesme o kešu i sami se aktivirate da uradite nešto u životu. Ako niste primetili, sve te pesme o bedi su pisane u prošlom vremenu, jer to podsećanje daje podstrek za cimanje i stvaranje boljeg života.
Cela Djusova priča se oduvek svodila na borbu za opstanak, odnosno zaradu novca. Iz albuma u album, on govori o težnji ka pokretanju sopstvenog biznisa, o tome kako želi da bude sam svoj gazda, da poseduje nekoliko skupocenih automobila itd. Najvažnije od svega je upravo to što Djus nije samo pričao o tome u pesmama, već se u realnosti trudio da ostvari ciljeve koje je sebi zacrtao. Od prvog albuma govori za sebe da je biznismen i iz godine u godinu dobijamo priliku da vidimo rezultate njegovog rada. Zar činjenica da Djus u svom životu ostvaruje sve ono o čemu repuje nije ono za šta se u repu smatra da je „real“? Zar reper koji je dosledan svojoj priči nije „real“? Djus ni u jednoj pesmi pre rijalitija nije tvrdio da se nikada neće pojaviti na Pinku. Iscimao se da čak i taj prvi solo album zvanično izda, njemu nikada nije bio cilj da ostane u „podrumu“.
Problem nije u onome što Djus radi, a nije ni u razlozima njegovih poteza. Problem je u vašoj reakciji. Vi „reperi“ najviše trubite o Djusovim narodnjacima, umesto da uživate u repu koji vam je već dao. Više vodite polemiku o njegovom pojavljivanju u Grandu nego o njegovom repu. Nije Djus kriv što vama više smeta njegov turbo-folk nego što vam prija njegov rep. Ako ste vi spremni da kažete da je on sa dva, tri narodnjaka izbrisao sve što je uradio za rep tokom 15 godina, to znači da taj rep za vas nema nikakvu vrednost. To samo govori o tome koliko ste bedna publika.
Nakon objavljivanja Hiphopiuma 3, šire se komentari tipa „pokidao je album i dokazao da i dalje može…“ Kome dokazao, šta dokazao? Je l’ snimanje pesme „Ti si moja vila“ bio dokaz da više ne zna da repuje? Pre će biti da je to bio dokaz da ume da napravi pare. Ne ložite se kao idioti na tu priču o njegovoj prodaji repa o kojoj brbljate već godinama. Samo „prepisujete“ tu izjavu jedni od drugih, a ne kapirate koliko ta tvrdnja nema logike. Kada neko nešto proda, to znači da je dobio pare za to. Djus nije dobijao pare koje je želeo za svoj rep, prema tome, nije ga prodao. Zato smo ga i videli u rijalitiju i Grandu, pa ga kasnije čuli u turbo-folk fazonu. Čista logika, za razliku od vašeg presipanja iz šupljeg u prazno. Kamo sreće da je stvarno prodao rep i još više ga progurao u mejnstrim. Mada, čak i da je došlo do toga, vi biste se ponovo bunili zbog toga što rep nije ostao u podrumu. Ako uopšte i postoje šanse i nade da se pravi rep probije do širih narodnih masa, to ne može da se uradi preko noći i bez imalo kompromisa.
Saša Kostov