Intervju Iza Mixete Vesti

Ko Je Ko, Ko Je Brat Mikac !!!

Written by Rista

Mikac je čovek čije se ime sve više i sve češće pojavljuje. Neki su ga primetili kao saradnika Hip Hop Mreže, neki kao producenta na El Prezidentovom novom albumu. Neki su ga čuli ranije, neki tek otkrivaju, a neki će tek nakon ovog teksta videti i shvatiti ko je Mikac. Napravili smo kombinaciju intervjua i predstavljanja njegovog rada i priče koja se krija iza pojedinih pesama gde produkciju potpisuje upravo Mikac.

Trenutni pravac je Trap i na neki način je to postao njegov trademark.

Kad čovek sluša moje bitove poslednje što bi mu palo na pamet je da sam porastao na Dr. Dre, Mobb Deep, Screwball itd. Ja sam ustvari ona stara generacija “kasetaša” iz 90-ih. Pokušavam i sam da se setim u kojoj tački sam “skliznuo” u dirty south / trap estetiku. Možda je malo uticala moja bleja po Americi (kada sam prvi put ozbiljno shvatio šta je muzička industrija), a možda i ono kada sam kod Preza čuo neke Juicy J-eve i Gucci-eve mikstejpove. Kako god, u jednom momentu me zavozalo snažno i skoro sve što sam radio posle toga bio je taj neki 808 zvuk. Čitam svaki dan komentare u fazonu “to je samo prolazna stvar, talas koji će da ode ko što je došao…” Da, ali ko što reče jedan ortak – jedva čekam da prođe i da dođe nešto još snažnije i tvrđe. Radim ja i nešto stariji fazon, ali ne često. Nedavno sam imao saradnju sa LMR-om i kapiram da će se ljudi iznenaditi kad budu čuli koji je zvuk u pitanju. Što se mene tiče postoji ubedljiva i neubedljiva rep priča, sve ostale podele su mi sviranje k****.

Koji bit bi voleo da je tvoj i zašto?
Onyx – Last Dayz. Svaki put kad čujem taj doboš oduševim se i krenem da skačem po sobi, ne znam zašto. Ako ikad budem uradio nešto slično tome mogu da odem u penziju.

Za koju pesmu misliš da bi mogao ti da je uradiš drugačije i da bi tako zvučala bolje?
Samo svoje pesme slušam na taj način i to ne puno njih. I kad ih čujem posle nekog vremena ponovo pitam se tipa šta bi bilo da je ovaj brejk išao tamo, a ne ovde, ili da je aranžman bio ovakav ili onakav. Kad čujem nešto novo, tuđe, slušam to kao celinu i u paketu. Pa ili mi se svidi, ili ne.

Ovo je bila stvar koja je zveknula jako i bitna mi je što je ona pokrenula neku našu dalju saradnju. Posle ovoga je počelo da se priča o zajedničkom albumu Shmekeraste i 90 Naza. Radilo se na tome do nekog momenta, a onda se Najti nije vratio iza. Shmekerasta je onda izbacio Zamku EP, sa bitovima koji su bili spremljeni za njihov zajednički album. Eto, nije se dalo, ali ko zna….možda se nekada taj plan ostvari. Drž’te im palčeve.

Mikac 2
Koji je po tebi pravi put koji producent mora da pređe da bi došao do nekog statusa?

Producent pre svega mora da bude naslušan dobre muzike. Za to je potrebno mnogo vremena i tu niko ne može da pomogne. Tek tada će podsvesno početi da podražava tu muziku koju “ima u ušima”. Mislim da inspiracija kreće odatle. Iskustvo dolazi kasnije, kroz rad i kroz greške, ali ovo prvo je najbitniji uslov. I tu ne mislim samo na rep, mislim na muziku kao takvu. Mnogo toga možeš da pokupiš iz drugih žanrova, ako znaš kako da slušaš. Što se tiče samog puta do nekog statusa, to je rad. I naravno znanje, jer to ti pomaže da ispoljiš kreativnu energiju i ideju. Ljudi moraju da prate tok muzike. Stvari se u ovom poslu menjaju na dnevnoj osnovi, a to mora da se isprati.

Šta je ono što mora na neki način da definiše jednog producenta?
Definitivno zvuk. Nešto što će biti samo njegov pečat. Da kada reperi idu kod tog producenta znaju kakve rezultate mogu da očekuju. Moraš da ekperimentišeš sve dok ne nađeš nešto svoje, neko svoje mesto u tom beskrajnom muzičkom prostranstvu. Radio sam nekoliko godina u par najboljih muzičkih studija u Srbiji, na projektima koji baš i nemaju veze sa repom i iskustvo koje sam tu stekao mi je stvarno pomoglo da definišem nešto svoje. Često dolazi do mimoilaženja u ideji između muzičara (repera) i producenta. Autoritet i stav koji te definiše mogu da budu od koristi kada treba da se izboriš za neku svoju ideju, ali samo pod uslovom da znaš u kom pravcu se kreće posao.

Prez je banuo kod mene da slušamo neke bitove i ovo je bio poslednji koji sam mu pustio. Ako mene pitaš, poslednji za koji sam mislio da će mu se svideti. Čak sam mu i pričao da to nije ono što mu treba za album, al’ čovek je odlepio na njega. E al’ kad su se Đus i on nalepili na njega sve je dobilo neku drugu dimenziju. Evo sad gruva u autu, šta da vam kažem…

Kako dolazi do saradnje sa Prezom?
Sa Prezom sam se upoznao posle izlaska albuma Realno Gledano. Čini mi se da je bila 2006. godina. Tad se nisam ni bavio muzikom, organizovao sam sa ekipom neke festivale i koncerte, vodili emisiju “Provera Mikrofona” na radiju, crtali grafite itd. Saradnja je došla nekoliko godina kasnije kad sam se preselio za Beograd. Jedno vreme smo čak i partnerski držali Platinam studio na Slaviji. Taj njegov album se dugo spremao. Tehnički deo posla sam uradio ja, tj. miks i mastering i neke aranžmane, a radio sam i bitove na kojima su gostovali Juice, Shmekerasta i Arafat. S obzirom na to koliko dugo je rađen, drago mi je da sam ostao do samog kraja na albumu.

Ovo je nastalo bukvalno za tri sata. Shmekerasta je pisao vers i snimao na drugi bit, ali je Prez bio u fazonu da mora da bude nešto specifično, i muzički i aranžmanski. Kao “trebaju mi oni tvoji retardirani sintovi što niko ne koristi sem tebe, al da na kraju ispadne do jaja” i tako sam u 3AM, dva dana pred izbacivanje albuma, svirao novi instrumental. Na kraju se završilo tako što su ljudi skakali po studju od hajpa.. Što se mene tiče, pesma počinje od “Godine mlade i lude…..”, iskreno nikad nisam čuo jači ulaz.

Na čemu radiš, koliko dnevno radiš?
Radim stalno, svaki dan. Često se dešava da po ceo dan i celu noć provedem za miksetom, odspavam nekoliko sati i onda sve ispočetka, jer što reče jedan drug, nema prečice do uspeha. Ono na čemu trenutno radim je Hip Hop Mreža, album Budi Ladan, Gudroslavija 2 i mnogo singlova i saradnji sa strane. Moj brat Shmekerasta je počeo da sprema debi album i verovatno ću raditi sa njim na celom projektu. U opticaju je Gospoda – Realno Gledano 2 i Platinam Mixtape 2. Trenutno pregovaram sa još 4 izvođača koji spremaju albume i miktejpove, ali ne želim da ja to otkrijem. Imam ideju da u nekom momentu izbacim i svoj mixtape sa instrumentalima, ali sad nemam vremena da se posvetim tome. Imam projekte koji mi više od godinu dana stoje u folderu “Radio Drama” i nadam se da će se desiti najkasnije u 2016.

Kako dolazi do saradnje sa Mrežom?

U Mrežu me upleo Ajzi lično. Pre nekih godinu i po dana me kontaktirao i rekao da ima poslovnu ponudu za mene. Seli smo da pričamo i izneo mi je celu ideju. Nisam dugo razmišljao, u stvari mislim da sam odmah pristao na to jer mi se svidela cela ideja kompilacije. Prvih nekoliko meseci je bilo sve u zastoju, a onda se pred kraj 2014. desio bum. Ljudima nije trebalo mnogo da prepoznaju celu priču. To je u stvari ono što mi se najviše sviđa kod Mreže – feedback publike. Ljudi čekaju petak, komentarišu, hvale, kritikuju, dele na društvenim mrežama… Mreža je u stvari prva kompilacija ovog tipa koja se desila Srbiji (verovatno i šire). Što se moje uloge u projektu tiče, mislim da svega 3 ili 4 pesme nisu imale direktne veze sa mnom. Hoću da iskoristim priliku i da pozovem sve neafirmisane repere da se jave i šalju demo snimke, najbolji od njih će sigurno biti nagrađeni i dobiće pesmu o našem trošku. Zbog toga smo i tu.

Može li se živeti od ovoga, tj ima li repa od repa?
Situacija je takva da se to pitaju svi živi, ne samo reperi. Ulazak interneta i kompjutera u industriju je doveo do toga da nema više tog nekog elitizma i da mnogo više ljudi može da se oproba u muzici, ali je zato lova iscurela. Srbija je malo tržište i jednostavno nema mesta za sve. U principu možeš da se prodaš ako si dovoljno interesantan i ako publici nudiš nešto novo i zanimljivo.

Ivan Ristić

About the author

Rista

CEO and Founder

Nekada davno pokrenuo My People, a danas My People pokreće njega...

Leave a Comment