Dance Art Vesti

Nezoob Recognize Crew

neyoob

Kada ulaziš u bboy vode i zašto?

Sa bboyingom sam počeo 2003 ali do 2005 nisam imao ni ideju šta je to zbog još nerazvijene scene u Srbiji,a krenuo sam iskljčivo zbog atraktvnosti breaka i druženja.

 

Koji su tvoji omiljeni pokreti? Da li uopšte imaš omiljeni pokret? 

Više volim kretanje nego sam pokret jer se u samom kretanju svako može izdvojiti kao inovativni plesač… Originalnost je najbitnija za celu hip hop kulturu tako da bi za omiljne pokrete izabrao striktno moje,koje niko na svetu osim mene nema i koje koristim kao sopstveni potpis u svetu break-a.

 

Po čemu je tvoj stil jedinstven? 

Po tome što je to Nezoob-ov stil a s’obzirom da sam ja jedini Nezoob mislim da ne moram dalje da ti pojašnjavam. A kako bih možda lakše uputio buduće generacije i ljude koji žele više da upoznaju ovaj ples i način života reći ću samo da je sve usko povezano sa životom, karakterom i ideologijom svakog pojedinca. Svako je jedinstven koliko želi, jer svako ima drugačiju boju glasa i drugačije komunicira, a ako pomislite da je breakin’ kao i svaki ples vid telesne komunikacije, onda je logično i da se jedinstvenost lako ispolji, bar je tako meni.

 

Bboying, Poppin, Lockin, Hip Hop Dance – razlike, sličnosti, mišljenje o svakom pojedinačno? 

Bboying, Poppin i Lockin su plesni stilovi hip hop kulture. Ples koji danas nazivamo “hip hop dance” je manipulacija medija svih ovih godina kako bi se po mom mišljenju izgubila prava slika kuture. Taj naziv plesa je došao direktnije sa MTV-a koji su komercijalizovali i MC-inig i nazvali ga hip hop muzika, stoga osobe koje me ubeđuju i dan danas da se bave tim plesom jedva da poznaju hip hop kulutru i njen smisao… Svako ko prima informacije zdravo za gotovo po meni nema svoj stav, princip i karakter, a takve osobe i ne zaslužuju da se time bave jer još nisu prošli prvu fazu razvijanja, a to je “you must learn”. Inače se taj ples zove new style i o plesu kao takvom imam pozitivno mišljenje zato što je spoj skoro svih plesnih stilova i u pravoj glavi i telu taj ples može jako dobro da predstavi kreativnost pojedinca. Poppin i Lockin su plesovi koji apsolutno trebaju da imaju veću pažnju u Srbiji, jer ako ih samo probate makar kao ja kroz “having fun” videćete zašto imam takvo mišljenje.

 

Čije pokrete si skidao kada si počinjao? Čije pokrete sada pokušavaš da skineš? 

Možda i jesam na početku, ne sećam se, ali sam inače protivnik toga jer se gubi prava esencija i dubina stvaranja. Ako ću uvek skidati korake, čemu onda moja jedinstvenost i mogućnost da sam svoj korak napravim i bolje. U svakom slučaju prirodno je da će ti biti bolji osećaj ako imaš svoje korake, svoje kretanje i svoj način reagovanja na muziku. Od mene su skidali korake i bolji bboysi od mene koje neću lično pominjati i pre me je to nerviralo, a sad me ispunjava jer gledam na to da je moja kreativnost prihvaćena. Citiraću Nikolu Teslu: “Nije mi žao što kradu moje ideje, već mi je žao što nemaju svoje”.

 

Uz koju pesmu najviše voliš da brejkuješ?

Ma sve su mi omiljene, ali nekad volim da izađem iz kutije same kulture pa pokušavam da kreiram na potpuno drugačiju vrstu muzike. Zna to dosta da pomogne jer drugačija muzika ti daje drugačije ideje, ako je slušaš naravno. Muzika je najbolja stvar koja je nastala na ovoj planeti po meni i svaka pesma koja prenese novo iskustvo plesaču, dobra je i nema potrebe izdvajati ih.

 

Kakva je generalno domaća bboy scena?
Uuuf, teško pitanje, ja iskreno smatram našom scenom, celi Balkan jer nas u svakoj zemlji malo ima ali uz pomoć unity-a zajedno smo i lepši i jači. Što se Srbije tiče, teško je graditi scenu jer nam je takav mentalitet da kompromisa nema ili je na poslednjem mestu. Mnogi ljudi koji su gradili scenu pre mene su skoro već zaboravljeni kroz senku ljudi koji danas sve plesove mainstream-uju i pokušavaju da zarade. Naravno i treba zaraditi jer ulažes u nešto ceo život i zašto se ne bi i vratilo, ali ako osećaj zarade postane veći od kulture i samih ljudi onda ne želim da budem deo toga. Ja se iskreno ne zalažem više za scenu kao pre, jer ne vidim u njoj budućnost ako se na isti način vrte priče u krug. Razvijaću sebe zajedno sa Crew-om i potrudiću se da postavim Srbiju na mapu bilo koje države i mislim da će za koju godinu sve da krene da cveta, bar je to moja taktika.

 

Koliko je kroz bboying i ostale elemente uspela da se promoviše hip hop kultra, i obrnuto? 

U breaku mislim da se poštuju jako sve grane, a i obrnuto. Npr. u Sloveniji sam fasciniran koliko se sve četiri grane prepliću u svakom smislu… Mislim da je vreme da se ljudi vrate korenima i toga da se drže, jer tako ćemo očuvati i kulturu i nas. MC je najbolji medij kulture i zbog ovih blok, bleja, pivo i fudbal pesama mislim da nećemo privući mlade generacije da se odmetnu u nekom od 4 elementa. Svi smo odgovorni za kulturu i ne krivim sistem već same ljude u kulturi koji na pogrešan način prezentuju naš mali pozitivan svet. Ali mislim da je reč promocija kod nas još uvek nedovoljno upotrebljena ali ako imamo u glavi veličinu hip hop-a i njene misije biće ubuduće svega.

 

Da li si ikad pokušavao da se „odmetneš“ u neki drugi element hip hop kulture?

Ha, pa crtam ponekad, feestyle bacam često dok putujem na battle-ove sa ekipom a DJ-ing ću ostaviti za koju godinu.

neyoob 1

 

Kakve su reakcije i kakva je posećenost otvorenih treninga? Odakle ta ideja?

To je ideja Burse u saradnji sa KC BIGZ-om i ovom prilikom im se zahvaljujem na dobroj saradnji. Trajalo je dugo i naravno da su reakcije bile pozitivne jer smo ponudili besplatnu edukaciju svim uzrastima. Sad više toga nema nažalost, trajalo je 3 godine, ali u istim terminima otvaramo školicu breaka pod nazivom “Take A Break” tako da ću iskoristiti trenutak i pozvati sve da nam se pridruže utorkom i četvrtkom od 21h u Bigzu na trećem spratu koji žele da nauče ples i upoznaju bolje svoje mogućnosti. Treninge vodi ekipa Recognize Crew koja je u celom svetu jedna od priznatijih i sa prostora Balkana jedna od najstarijih.

 

Kakve su reakcije ljudi iz nekih drugih sfera na hip hop kulturu i brejk?
Kao što ti rekoh malopre promocija je slaba kod nas. Država u kojoj nema dobru ekonomiju nema ni kulturu. Ljudi koji imaju svakodnevne probleme baš i nemaju volju da još razmišljaju o kulturi ili da joj posvete par minuta za početak. Ali opet ko god je imao vremena nije mogao da vidi skoro ništa loše u tome, i dobro je što će uvek mišljenja biti pozitivnija za koju godinu u to sam siguran.
Obzirom da u mnogim plesnim školama postoji i bboy, kada ćemo dobiti školovanog bboya po tvom mišljenju?

Mnogi su plesači školovani,ali od diplome nisu videli ništa više. Mislim da ovaj ples ima svoju budućnost i da će tek zasijati i ko zna šta će se desiti za par godina,ali sam siguran da ako ne budemo imali papir, imaćemo ono najvažnije kod nas od strane ljudi koji vrede a to je respect.

 

Ivan Ristić

About the author

Rista

CEO and Founder

Nekada davno pokrenuo My People, a danas My People pokreće njega...

Leave a Comment