Muzika Recenzije Strani Hip Hop Vesti

Recenzija : Blabbermouf – Da Blabbermouf LP (2015)

Šta je prvo što vam padne na pamet kada pomenete Holandiju? Ok naravno legalizovana marihuana, verovatno još neke droge, borbe sa poplavama već vekovima, Amsterdam kao veoma popularna turistička destinacija itd. To je ono na šta mislim, kada neko kaže Holandija sigurno ne pomislite prvo na Hip-Hop ali naravno kao i skoro svaka država na svetu i holanđani klimaju glavama i prave dobar rep. U zadnjih nekoliko godina verovatno ako bi vas neko pitao da li znate nekog repera ili grupu iz upravo ove države rekli bi Dope D.O.D. i ne krivim vas, ipak su momci napravili velike uspehe i karijera im je non stop u porastu. Ali danas ne pričam o njima, već o momku koji me je malo reći ODUŠEVIO i automatski privukao da nastavim da pratim njegov razvoj. Njenovo ime kao što i naslov recenzije kaže je Blabbermouf i dolazi iz Holandije. Ok to možda ne zvuči kao nešto što treba da vas impresionira ali ako do ovog teksta niste čuli za njega odmah idite na YouTube i budite zabezeknuti. Prva njegova pesma koju sam čuo pre dve godine je bila FlabberGasted i u samom startu mi se odmah svideo bit, vraća vas u 90e ili kako ih mnogi zovu zlatno doba Hip-Hop-a.Posle dobrog bita kreće nešto na što je možda dosta repera danas zaboravila a to je SKILL, i verujte mi da njega Blabbermouf ima na pretek. Momak počinje da repuje na engleskom i u prvih možda 8 redova ćete biti u mogućnosti da ga lepo razumete a onda počinje rafalna paljba brzog repovanaja koja baš kao što sam rekao vraća u neka bolja vremena Hip-Hop-a (i danas postoji dobar rep, da ne bude da hejtujem sve što je novo) i daje vam osećaj da ste na nekom block partiju u Bruklinu. To je bila samo najava za tadašnji predstojeći album ”From The Top Of The Stack” koji je izašao 26.10.2012. Taj album mi je samo još više potvrdio koliko je ovaj momak dobar u tome što radi. On i njegov prijatelj i producent Propo’88 su uspeli da vrate BoomBap i osveže ga! Bitovi su pravo iz 90ih ali sama produkcija i zvuk su moderni što je za svakog zaljubljenika u staru školu (uključujući i mene) džekpot.
Tokom godina koje slede mladi Blabbermouf se razvijao i nastupao širom Evrope, čak je nastupao i na Hip-Hop Kempu. Posle uspeha koji mu je doneo ”From The Top Of The Stack” nastavio je da radi nove projekete, ali ovog puta se više fokusirao na svoju ekipu Het VerZet. Prva pesma i spot koji je Het VerZet stavio na mapu je Russian Roulette gde mogu da se čuju svi članovi ekipe dok repuju u krug kao vitezovi okruglog stola. U ovoj pesmi Blabbermouf predvodi svoju ekipu i prvi repuje a onda se nadovezuju ostali članovi. Ne repuju svi na engleskom ali isti flow i veština koju poseduje Blabbermouf je prisutna svakako. Ali hajde da se fokusiramo na novi album. Da Blabbermouf LP je nešto što sam dugo čekao, baš sam imao želju da čujem nove pesme.Samo pogledajte listu pesama pre nego
što počnete da slušate album, kada vidite imena pesama kao što su Come Correct, Instant Flava, Mad Tricks, MyFlavaKicks i ShogunStyle sve vam je jasno koju eru predstavljaju ove pesme. Jedino kako drugačije bih mogao da vam opišem ceo ovaj album je da uzmete za primer recimo pesme kao što su Run DMC – Ooh Whatcha Gonna Do ili recimo Lords Of The Underground – Chief Rocka. Zamislite taj zvuk, bitove i skill ali u 2015oj godini. Zvuči nemoguće jel da? U današnjem moru pretrpanog komercijalnog Hip-Hop zvuka ovo je tačna doza stare škole koju bi svaki lekar trebao da nam prepiše. E pa drago mi je da vas obavestim da ćete upravo to dobiti čuti. Pre samo manje od nedelju dana Blabbermouf je izbacio spot za pesmu SteppinInDaJam koji je najavio LP gde se drži svog fazona i u stilu stare škole pokazuje svoju ekipu koja se malo po malo okuplja oko njega i prati ga do podijuma gde brejkeri rade svoje a on uzima majk i nastavlja da repuje. Album je tačno ono što sam očekivao, vraćanje u prošlost sa neverovatnim bitovima i versovima koji su tačno ono što je sceni trebalo. Na albumu ima 14 traka ako uračunamo intro i sve pesme su uglavnom bržeg tempa što je dobro jer tada Blabbermouf-ova veština dolazi do najvećeg izražaja. Na albumu ima samo dva gosta (EllMatic i Christmaz) ako izuzmemo njegovu ekipu Het VerZet koja gostuje na pesmi Down For Whatever, što je sa jedne strane dobro jer je on nekako u svojoj ligi ali opet mislim da je mogao makar par nekih
repera iz Holandije da ukomponuje u projekat. Ceo album nosi tu pozitivnu energiju koja je nekada bila važna, kao što su reči velikog učitelja KRS-One-a “Peace, Love, Unity and having fun” e to je poruka koju vam Blabbermouf donosi sa ovim albumom. Nisam nažalost uspeo da doprem do tačnih informacija o samoj produkciji na albumu ali bih po zvuku sa velikom sigurnošću rekao da je ceo album producirao upravo Propo’88. Mislim da njih dvojica ne treba nikad da prekinu saradnju. Postoje jednostavno neki ljudi koji su savršen spoj kada je Hip-Hop u pitanju i ovde je isti takav slučaj. Ne bih vam više dužio bilo kakvu priču, poslušajte album i shvatićete o čemu vam pričam. Rep ljubitelji stare škole, brejkeri, grafiteri i svi koji se povezuju sa tim periodom bi OBAVEZNO trebali da usmere uši ka ovom momku.

Album možete preuzeti OVDE

Spot za pesmu StepInDaJam