Recenzije Vesti

RECENZIJA: Feud – Svinjotaur

Written by Rista

Jedno od izdanja domaće produkcije koje je defintivno obeležilo 2013., a koje će se, sigurna sam, slušati i tokom predstojećih godina.
Veoma ozbiljan album, sa veoma ozbiljnom ekipom muzičara, koja je instrumentlno apsolutno ispratila Ramirezovu liriku. Njegov povratak na scenu podsetio nas je koliko je zapravo brilijnatan pisac. Bez namere da zapostavim ostale članove Feuda, moram reći da je ipak cela priča oko ovog benda na jednom višem nivou upravo zbog Ramireza. Čovek koji je pre više od dvadeset godina sa Banetom Sunshine gradio jednu novu srpsku muzičku priču, posle višegodišnje pauze vratio se na scenu. Ovoga puta kao frontmen, mnogo pristupačniji za javnost, Ramirez nas sa svojim bendom vraća u zlatno doba Sunshine- a. Ja nisam bilo kakav slušalac. Sunshine je bend uz koji sam odrasla i koji slušam i danas. I ono što je Feud napravio je ustvari nešto što toliko liči na Sunshine iz perioda kada je Ramirez bio u bendu. Kada o tome razmišljam za mene je sve to ustvari jedan bend. Sunshine = Feud. Zaista sjajan muziči poduhvat. Sjajan album, prosto nemam zamerku ni na koji segment. Profesionalno. Odavno nismo bili počastvovani nečim ovako kompletnim u bilo kom smislu. Na primer, kada je album izašao menadžer Feuda me je kontaktirao i poslao album na kućnu adresu. U zemji Srbiji zaista retka pojava. Svaka čast.
Ali… para mi uši kada u Feudovim pesmama čujem neki muški vokal koji nije ni do nožnog malića Banetovom skilu i energiji. Slušajući Svinjotaur stalno sam zmišljala kako bi Bane izneo ovu ili onu pesmu. Na primer pesmu Tajkun ili Bunt. Kao što sam se uvek pitala kako bi neka pesma Sunshine- a, nakon odlaska Ramireza izgledala da on nije otišao. Kao predstavnica sedme sile mislim da mogu sebi da dopustim luksuz i javno pozovem Baneta i Ramireza na pregovore kojima će postići najbolji dogovor za nas koji volimo da ih slušamo, jer smo u većini. Neka usmere svoje energije na zajedničke poduhvate jer samo tako sve to će imati smisla. Priznali to ili ne oni su muzički jin jang, sve mimo njihovih zajedničkih snaga ne može biti potpuno.
Inače, preporučujem, ne da čujete, nego da sušate Feudov album Svinjotaur sa deset odličnih pesama, jer je pravi raritet u domaćoj produkciji, koji smo dugo čekali. Moja ocena je čista desetka. Uživajte.

Maja Suzić

Rista

CEO and Founder