album Muzika Recenzije Strani Hip Hop

Recenzija : Jedi Mind Tricks – The Thief and the Fallen (2015)

Danas nam je divan dan, divan dan, divan dan. Dobro kako kome, ali ova recenzija za mene je nešto posebno. Svako ko me malo bolje poznaje zna da sam OGROMAN fan Jedi Mind Tricks ekipe. Tamo negde 2006e-2007e sam prvi put čuo Vinnie Paz-a ali na projektu Army Of The Pharaohs – The Torture Papers, supergrupa sastavljena od opasnih udarača sa istočne obale. Tada smo svi lagano krenuli da posedujemo dobar internet i era istraživanja svih pravaca muzike je došla. Malo po malo skupljanja informacija i skidanja albuma i bio sam opčinjen. Sirovi rep sačinjen od neverovatnih Stoupe-ovih matrica, Vinnie-jevih i Jus-ovih tekstova me je potpuno uhvatio nespremnog i od tada sam odan fan ove ekipe i svih ljudi sa kojima sarađuju. Svako ko je malo više slušao rep ne može reći da nije čuo za ovu ekipu, JMT su predvodnici na underground hardcore sceni više od decenije. Sama JMT ekipa je tu već 20 godina, a ako do sada niste čuli za njih, naređujem vam da to odmah promenite. Svaki njihov album vam donosi tvrd, sirov, kvalitetan rep koji vas pesniči u facu, ali u onom dobrom smislu. A tek kada se malo više fokusirate na tekstove shvatićete koliko su ovi ljudi zaista talentovani i odlični u tome što rade. Svaki tekst je prepun istorijskim, religioznim, paranormalnim i prosto horor/šok referencama koje vas nikako ne mogu ostaviti ravnodušnim. Još kada na to dodate Vinnie-jeve i Jus-ove grube glasove koji paraju svaku matricu koju Stoupe napravi, to je spoj koji verovatno ne toliko ekipa poseduje. Dobro, možda se čini da sam previše pristrasan JMT ekipi, ali ja ih vam opisujem onako kako ih već godinama vidim sa jedne već dobro upoznate strane mišljenja. U redu, dosta sam vam predstavljao svoj entuzijazam pa je vreme da pređemo na novi album. Ove godine JMT ekipa nam daje The Thief And The Fallen, kao i uvek ime albuma je skroz u njihovom fazonu. Ono što je zanimljivo za ovaj album je to da je cela produkcija ponovo u rukama jednog jedinog čoveka, genija koji je stvorio JMT zvuk, njegovo ime kao što ste već videli je Stoupe. Većina albuma ima tu neku recimo militantnu latno notu, što i nije čudno ako uzmemo u obzir da je
Stoupe portorikanac. Ono što je zanimljivo je to što je do skoro Stoupe bio isključen iz JMT priče zbog nekih nesuglasica, on se više fokusirao na svoje solo instrumentalne projekte i nije imao vremena da se posveti novim JMT pesmama, stoga su Vinnie Paz i Jus Allah odlučili da nastave dalje bez njega na albumu Violence Begets Violence. E sad, nekoliko albuma unazad došlo je do slične situacije ali ovoga puta iz priče je bio isključen Jus Allah, tako da su ostali samo Vinnie Paz i Stoupe. I ovog puta, (nažalost iz meni još uvek nepoznatih razloga) sa novog projekta je isključen Jus Allah, e sad da li je to u pitanju neka svađa ili neki drugi razlog ne bih znao ali svakako je nedostatak. Ali dobra stvar je da su se ponovo našli Vinnie Paz i Stoupe, recept koji jednostavno ne može da bude loš. Naravno kroz magične moći interneta ja sam do ovog albuma došao nekih 15-20 dana pre zvaničnog datuma izlaska albuma, koji je danas, tako da sam imao dosta vremena da se posvetim albumu. The Thief And The Fallen nam donosi 16 traka od koji su jedna intro i dva interluda (skita) tako da samih pesama ima 13. Gosti na albumu su Dilated Peoples, R.A. The Rugged Man, A-F-R-O (a.k.a. All Flows Reach Out), Eamon, Lawrence Arnell, Thea Alana i Yes Alexander. Verovatno najveće iznenađenje što se gostiju tiče mi je bio Eamon, verovatno ga se sećate kao “one hit wonder” iz 2004e godine sa pesmom Fuck It, nisam očekivao da ovaj čovek i dalje postoji a kamoli da će snimiti pesmu sa nekim kao što je Vinnie Paz. Ali da je odradio odličan refren na pesmi Fraudulent Cloth, priznajem da jeste. Toliko dobar da su odlučili da urade i spot za tu pesmu. Veliko oduševljenje mi je npr. gostovanje ekipe Dilated Peoples, to je nešto što nisam mislio da će se desiti ali veoma mi je drago da jeste. Evidence i Rakaa su ostali prilično isti po pitanju stila, mislim da se više ovde Vinnie prilagodio njima i njihovom zvuku. Prva pesma na albumu Poison In The Birth Water je klasičan Vinnie Paz battle fazon pesme. Još jedno veliko iznenađenje mi je pesma And God Said To Cain gde su gosti A-F-R-O, R.A. The Rugged Man i Eamon, ne zbog gostiju nego zbog načina na koji je Vinnie Paz bacio svoj vers, začuđujuće brzo za njega. JMT fanovi znaju da je Vinnie Paz fan pokojnog Big Pun-a, sam je rekao da mu je Big Pun velika inspiracija tako da je možda ovde hteo da uradi nešto slično njemu i moram vam priznati da sam se malo naježio kada sam čuo da Vinnie Paz tako brzo repuje. Na pesmi je R.A. The Rugged Man je takođe dokazao da je sigurno jedan od najluđih liričara na underground sceni, čovek koji ume da sklopi vers kao niko drugi i da ga veoma brzo odrepuje. Od 13 pesama čak 7 pesama su Vinnie Paz solo pesme tj. pesme gde samo Vinnie repuje, što je opet malo rizičan potez možda. Ali opet ako uvidimo da na albumu ima 7 gostiju to i nije toliko veliki problem. Ne bih mogao svaku pesmu pojedinačno da opisujem jer bi nam za to trebalo preeeeviše vremena, jer toliko stvari ima koje bih mogao da vam kažem o ovoj ekipi da bi prosto pomislili da čitate biografiju, mislim da trebate da obavezno preslušate album i uverite se sami. Mišljenje? Ja kao fan Jedi Mind Tricks ekipe se verovatno nikada neću razočarati njihovim zvukom, sada to sigurno nije trenutak obzirom da se posle nekih 6-7 godina pauze vratio Stoupe i ponovo dao svoj magičan dodir. Mada mislim da je VELIKI minus to što nije Jus Allah prisutan na albumu, i nadam se da ćemo uskoro imati obrazloženje zašto je do toga došlo. Ceo album je upakovan tako da tačno shvatite tematiku albuma, da čujete taj prepoznatljivi Stoupe zvuk. Deluxe verzija albuma podrazumeva 8 dodatnih traka od koji su 2 interluda, 2 remixa, 2 akapele i 2 instrumentala. I za finale bih rekao ovo, ako ste fan JMT ekipe mislim da ćete biti prijatno privučeni klasičnim JMT zvukom koji album poseduje, ako izuzmemo nedostatak Jus Allah-a sa projekta. Ako niste fan to je možda i dobro, jer bi OBAVEZNO trebali da obratite pažnju na ove ljude i malo više istražite o njima. Do tada ću vas ostaviti sa delom refrena iz pesme And God Said To Cain koji kaže “Ya’ll could never fuck with JMT”

~ Che-Woo ~

Spotovi za pesme Deathless Light i Fraudulent Cloth