Muzika Recenzije Vesti

Recenzija : Kuku$ – O Kuku$ima Se Ne Raspravlja (2015)

Poslednje recimo dve godine imam problem. Hip-Hop je preplavio novi talas, novi žanr koji ne stoji baš svima ali naravno svi žele da se oprobaju u njemu. Da, svi znamo o čemu pričam, o TREP REP sceni, pravcu itd.

Ok da odmah rasčistimo teren, ne kažem da hejtujem ceo trep fazon, ima ljudi koji zaista to dobro rade i mogu da se provedem na žurci uz takve pesme ali kao jedan generalni stav o tom pravcu, niisam previše oduševljen time. Pogotovu kada je domaća scena u pitanju, ima nekolicina ljudi kojima to dobro stoji i koji prave neku priču od toga.

Tako da se moje mišljenje o domaćim “trep reperima” uglavnom bazira na Kendijevoj lajni “Svako bi da kara, da ima svoj harem al niko nema para samo ego koji hrane” i dok se ne desi neka velika promena (kakva god ona bila u cilju poboljšanja cele te priče) ostajem pri tome. E sad dolazimo do onog dela gde sam rekao da ima nekolicina dobrih, to je tačno. Uvek se nađe neko ko blista u tom nekom pravcu i napravi sebi ime i “karijeru”.

Na srpskoj sceni, hmmmm…nema baš previše ljudi koji po mom mišljenju to rade kvalitetno, ali ima nekoliko imena.Dok se kod nas dosta npr klinaca (ili repera čiji fazon više ne prolazi pa su se prešaltali na trep) sada loži na trep rep priču i pokušavaju da budu Gucci Mane ili neko drugi, naše komšije iz Hrvatske su ovu priču shvatili mnogo drugačije i shodno tome dooosta bolje to rade.

Danas vam pričam o grupi Kuku$, momcima koji su po mom mišljenju veoma kvalitetan duo u ovom polju. Njihov album O Kuku$ima Se Ne Raspravlja je nešto što već danima unazad vrtim u plejeru konstantno. Ono što je dobro kod njih je to što oni ne tripuju da su najbolji samo zato što mogu da repuju, (što je slučaj kod mnogih trep repera danas) nego su celu tu svoju priču odveli na jedan totalno lud put.

Kuku$-e jednostavno morate voleti baš zato što se toliko glupiraju, iako je to možda nije ok način da ih opišem, trenutno ne znam kako drugačije. Zato ih toliko i gotivim, zato što znaju da će bolje proći ta priča nego da tripuju neki gangsterski raj. Tekstovi su im fuzija tog nekog trep glam life života i nenormalnih scenarija sa savršenom dozom humora. Nemojte da pogrešite i pomislite da ovi momci nemaju skila, kada je trep pravac u pitanju Kuku$ su i više nego dobri u tome. Njihov flow, rime, harizma i generalno prisustvo na svakoj pesmi su besprekorni, prosto momci sijaju.

Kako sam pustio O Kuku$ima Se Ne Raspravlja tako sam ostao u šoku koliko je ovo dobro, i moram priznati počeo sam da flex-ujem. E da, album. Na albumu se nalazi 9 pesama, ništa intro outro priča, samo čist trep. Mislim pogledajte samo cover, pa sve vam je jasno. Prva pesma Kmice ima dva mogu reći veoma različita versa, Goca R.I.P. je bacio prvi vers koji bez lyrics-a nije baš razumljiv na prvo slušanje, dok je Hilj$on Mandela svoj vers odrepovao malo klasičnije recimo. I onda dolazimo do pesme koja je takav BENGER da sam ostao bez teksta.

Pesma Pusti Me Na Miru je postala hit onog trenutka kada je smišljena, pravi trep benger. Od bita i produkcije koju je radio Def Kluny, do teksta, do načina na koji je taj tekst usnimljen, ma sve je čista 10ka i sve pohvale za ovu pesmu. Sledeća pesma je Nemrem Izgubit na kojoj je gost Žugi iz sada već dobro poznatog sastava High5. Odličan bit i produkcija od strane Dazed Out-a, svi versovi su prštanje.

Onda dođete do pesme Moja Aura koja vas provoza kroz sve moguće religije, astronomske kalkulacije i istorijske figure, sa refrenom koji vas prosto bombarduje i ne da vam da okrenete glavu. Potom dolazi pesma Spartanac na kojoj su gosti momci Hladni i Žugi iz sastava High5. Ovo je pesma koju treba puštati u teretani, prosto vas tera da se naložite na neki kul način.

Povremene prijave u pozadini refrena u vidu reči “woo” i “swag” su apsolutna pobeda. Ovo nisu sve pesme koje su na albumu, naravno uvek vam ostavim da čujete sami tih par nekih koje nisam opisao.

I došli smo do kraja.

O Kuku$ima Se Ne Rasravlja je upravo to, nema potrebe voditi bilo kakvu debatu o ovim momcima i ovom albumu. Ako generalno makar malo ne slušate trep rep verovatno vam se ovo neće svideti, ali ako iole pratite scenu i razvoj danas prosto MORATE uvideti koliko su ovi momci dobri u tome, i iskreno pre bih slušao neki fazon koji me nasmeje i oduševi svojom kreativnošću kao ovaj nego da slušam uvek jednu istu priču kako su likovi zajebani, kako “prave neke pare” itd.

U ovim toplim danima vam toplo preporučujem O Kuku$ima Se Ne Raspravlja jer je album veoma prosto rečeno genijalan, ako se dobro udubite i skapirate priču shvatićete koliko su Kuku$-i pokidali sa ovim projektom. Ja se iskreno nadam da će osvanuti i spot za pesmu Pusti Me Na Miru jer kapiram da bi to skroz zaokružilo ceo ovaj projekat kao kompletan.

~ Che-Woo ~

Playlist-a albuma O Kuku$ima Se Ne Raspravlja