Magazin Recenzije Strani Hip Hop

RECENZIJA : Onyx – Against All Authorities EP (2015)

Ovim ljudima ne treba veliko predstavljanje, za njih se zna i van okvira repa. Onyx su grupa koja je svakako obeležila jedan bolji period Hip-Hop kulture. Svojim tvrdim zvukom koji je uvek davao osećaj besne rulje koja je spremna da pregazi svaki vid izazova koji im se nađe na putu su uspeli da i dan danas ostanu veoma traženi i hvaljeni kao jedan od najboljih rep grupa koju treba videti uživo. U to se uverila i Beogradska publika kada su nastupali na Svi Kao 1 Festivalu, gde su nam dali ukus onoga po čemu su toliko poznati i traženi. Nastup prepun te energije koja je začinjena Onyx ukusom je učinio da se svaki prisutni tu oseti kao pravi član Mad Face organizacije, kao deo Onyx porodice. Sećam se da sam i ja bio u nevetovatnom hajpu kada sam shvatio da ove legende gledam uživo i čujem te Hip-Hop klasike. Ali da se fokusiramo na njihov novi EP. Against All Authorities se po samom coveru albuma predstavlja kao još jedan FIGHT THE POWER pokret što nije ni čudo ako uzmemo u obzir nerede koji se već neko duže vreme dešavaju širom Amerike zbog policije koje ubija nedužne civile (uglavnom pripadnike Afričkoameričke etničke grupe), i uprkos tome da su svaki put uhvaćeni na snimku nekog slučajnog prolaznika, većinu ako ne i svaki put isti ti pripadnici policije su oslobođeni tužbi. Zvuči poznato? Pa da, i u Srbiji smo imali takve slučajeve. Pa kada vidite da je cover albuma flaša molotovljevog koktela u letu sa Onyx simbolom sve vam je jasno kakvu poruku i energiju novi EP donosi. Da nastavimo. Onyx su upravo zbog svih tih nesrećnih događaja odlučili da iskažu svoje mišljenje koje ako ćemo realno nikad i nije bilo nešto naklonjeno prema pripadnicima zakona. Sve pesme imaju veoma ako mogu tako da kažem klasične bitove, ali da se razumemo kvalitetne. Za produkciju su bili zaduženi Onyx lično i Scopic. Skrečeve su prepustili poznatom nemačkom Hip-Hop sastavu Snowgoons jer su sa njima imali odličnu saradnju na prošlim projektima. Gosti na albumu su Ras Kass, Merkules, Jasia’n i SickFlo i svaki od njih je odlično doprineo celokupnoj tematici albma. U pesmama se dosta koriste snimci raznih televizijskih emisija i vesti gde se povezuju priče koje se tiču svih tih nesrećnih dešavanja u Americi trenutno. Pesma koja nosi ime EP-a Against All Authorities čak pominje i probleme sa terorističkom organizacijom ISIS i na ovoj pesmi je Sticky Fingaz ponovo bacio jedan od onih njegovih poznatih versova od kojih mogu da ti se slede kosti. Jedna od pesama koja mi se dosta svidela je Look Like A Criminal u saradnji sa kanadskim reperom Merkulesom, verovatno zato što mogu da se kao i većina mladih u Srbiji pronađem u njoj, ali svaka čast Merkulesu na ovoj saradnji jer verujem da će to dosta pomoći njegovoj karijeri koja je u laganom usponu. Saradnja sa Ras Kass-om, jednim od najinteligetnijih repera u igri i Jasia’n na refrenu pod nazivom Da Liquor Store je pravi zvuk kuće strave i užasa.Refren je veoma prost i ponavlja se (Cops Killing Niggas At The Liquor Store) ali u istom mahu toliko zastrašujuć ako se postavite u taj scenario. U pesmi su opet izrazili svoje nezadovoljstvo i animozitet prema policiji. I na kraju pesma Fuck Da Law za koju imaju i spot ima istu notu koja se provlači kroz ceo EP. Refren kaže jednu veoma realnu stvar a ona glasi “You ain’t shit without the badge and the gun” koja se može interpretirati kao neka vrsta pretnje ali to je sad stvar nagađanja i mišljenja. Ne mogu zaista ništa loše da kažem o ovom EP projektu Onyx-a jer su to i dalje oni i njihov zvuk. Možda sama tematika projekta nije preterano zanimljiva jer se kroz sve pesme provlači prilično ista priča samo kroz drugačiji pristup ali ako tražite inspiraciju za novi FUCK THE SYSTEM podstrek onda su Onyx definitivno ono što treba da preslušate jer da se ne lažemo, ipak su to Onyx.

Spot za pesmu Fuck Da Law