Recenzije Vesti

RECENZIJA: Sivilo – Tamna Strana Sreće

Written by Rista

Kada sam prvi put čuo za emsija iz Podgorice bio sam u fazonu “šta fajerka, šta klošarkaš, šta imidž a la Karlos Buzer /Pero Antić. I sam Sivilo je svestan činjenice da na startu karijere nije najbolje prihvaćen, što kaže na početku najavne trake albuma “Tamna strana sreće” pod nazivom “Vremeplov”.
Zbog toga njegov dalji rad nisam previše pratio, čak sam se i čudio što ga vodeći ljudi Bassivity etikete hajpuju, sve do trenutka kada je izašla pesma “Zatvaranje” na Oneshot mikstejpu. Sivilo je tu bacio vanvremensku strofu i to pored veličina poput Reksone, Timbeta, Roleksa ili Dripca.
Njegov prvi nastup pred beogradskom publikom na Bassivity Showcase-u je prošao, najblaže rečeno, neprimećeno, publika nije imala previše razumevanja za momka koji bez pomoći bek vokala repuje u takt tačno. Tada je najavljen njegov album prvenac koji je 1. jula postao dostupan za besplatno skidanje.
Veći deo produkcijskog posla uradio je Coby, za miks i master bio je zadužen Oneya, dok sa instrumentalima učestvuju i Mystee, Priki, Sivilo, Danijel Gavrilović i Marknroll, Veljko Ivanović je odsvirao gitarsku deonicu u traci “Godine kada smo se voljeli”, DJ Munja je zakuvao skreč u “Vremeplovu”, dok je hor OŠ Pavle Rovinski odpevao refren u pesmi “Bolje sutra”.
“Tamna strana sreće” je podeljena na tri dela, skitovima koji označavaju promene u životnim fazama izvođača. Na startu se izdvaja traka na kojoj gostuje Bdat Džutim “Dobru volju lovimo” gde su on i Sivilo, svako iz svog ugla predstavili situacije sa mladim naraštajima i njihovim lošim potezima i negativnim rolmodelima.
Sledeći deo otvara pesma “Kompleks”, pravi benger koji produkcijski može da komotno da stane rame uz rame sa zvukom koji dolazi sa druge strane okeana. Coby je pokazao sav svoj talenat, dok je Sivilo ispričao priču u kojoj će se prepoznati veliki procenat ljudi na ovim prostorima. O njima je momak iz Podgorice nastavio da govori u trakama “Mentalitet” i “Jebao vas trend” na kojoj je ugostio Struku.
Poslednjoj trećini albuma, mada se slobodno može reći i celom projektu, pečat udara “Godine kad smo se voljeli”, pesma u kojoj je Balša Krkeljić izbacio svo sivilo koje drži u sebi, a u vezi je sa najbližima, roditeljima i porodicom.
U traci “Nedodirljiv” gostuju Reksona i Ikac, dok album zatvaraju pesme koje imaju poruku za budućnost, u prvoj Sivilo traži način da se dostigne “Bolje sutra”, dok u završnoj “Moli đavole” da ga puste i omoguće mu da živi mirnim životom.
Ipak, to nije kraj, jer se poslednja nastavlja na prvu “Rado bih”, čime projekat dobija cikličnu formu, iako po Sivila ne bi bilo baš najbolje da prolazi kroz sve ono što je opisivao u 14 pesama.
Generalni utisak je da je za sada ovo album godine i da je Sivilo uspeo da se predstavi na najiskreniji način i da zavredi poštovanje čak i onih koji nisu toliko vični rep muzici. Oni kojima je bitna muzika imaju album za 2020. godinu, dok će se liričari iznova oduševljavati stihovima u kojima nema nekih preglomaznih reči, sve je to već poznato, ali ih je Sivilo upakovao tako da će i najveći kritičari biti zadovoljni.

Spasoje Veselinović

About the author

Rista

CEO and Founder

Nekada davno pokrenuo My People, a danas My People pokreće njega...

Leave a Comment