Trackmasters je duo koji čine producenti Poke & Tone, koji su bili među najpopularnijim producentima u hip-hop i r&b muzici krajem devedesetih i početkom dvehiljaditih godina. Njihov zvuk je bio dovoljno “tvrd” i “boom bap” da se smatra čistim hip-hopom, a istovremeno taman onoliko „radio friendly“ i komercijalan da može da prođe kod mase. Iako su ih prozivali da su bili previše komercijalni za Nas-a 1996. godine, jasno je da nikada nisu rigorozno odstupali od izvornog hip-hopa, već su jednostavno, znali kako da kreiraju formulu pomoću koje će na najprirodniji način približiti rep muziku publici kojoj hip-hop kultura nije dovoljno poznata. Između ostalog, njihov lejbl je prvi za koji je 50 Cent trebalo da izda svoj debi album, pre nego što je bio upucan, a takođe su zaslužni i za neke od najvećih posthumnih 2Pac-ovih hitova, uključujući i čuvenu “Changes”.
Pone & Toke su upravo prvi producenti koji su Foxy Brown pružili priliku u muzičkoj industriji. Prvo su je ubacili na remiks pesme “I Shot Ya” od LL Cool J-a, a kasnije su uradili i dva najuspešnija singla sa njenog debi albuma “Ill Na Na”. “The Chase” nije jedan od singlova, ali ima odličan bit koji zvuči podjednako mračno i jako kao i npr. mnogi bitovi od Havoc-a koji je praktično bio sinonim za prljavi njujorški andergraund zvuk.
Pesma sa prvog Will-ovog albuma bez DJ Jazzy Jeff-a. Trackmasters su uradili najveći posao oko produkcije ovog albuma, i kao bitmejkeri i kao izvršni producenti. Ovaj bit sadrži to neko njihovo karakteristično semplovanje The Isley Brothers, manje komercijalno nego singlovi “Miami” i “Getting’ Jiggy With It” ali opet zvuči kao da može bez problema da se uklopi u program bilo koje radio stanice (naročito u to vreme).
Shaquile O’Neal, zahvaljujući svojoj popularnosti, nije imao problem da na svoje albume ubaci velikane hip-hopa kao što su Biggie, Nate Dogg ili reperi navedeni u naslovu pesme. Isto važi i za producente, pa tako nije mogao da ne uposli i Trackmasters duo, te 1996. godine. Savršen bit za jedan ovakav “posse cut”.
Tri godine nakon “4,3,2,1” ista ekipa se okupila da snimi novu zajedničku pesmu (doduše bez Canibusa, jasno je zbog čega…) Tvrdi bubnjevi i kratki gitarski rifovi su jednostavna i efektna muzička podloga dovoljna da ovi sjajni MC-jevi pokažu šta umeju. Jedna od mnogih saradnjih Trackmasters i LL Cool J-a, koji je jedan od izvođača sa kojim su najviše sarađivali u svojoj karijeri.
Saradnja sa Rick-ovog albuma “The Art Of Storytelling” iz 1999. godine. Skroz klasičan “boom bap” zvuk za Rick-a i Nas-a, a ujedno možda i najbolji bit na celom albumu.
Remiks dobro poznatog Usher-ovog singla. Ovo je najkreativnije korišćenje sempla pesme “The Message” (Grandmaster Flash & The Furious Five) iz 1982. godine. Za razliku od pesama “Check Yo Self (Ice Cube)” iz 1992. godine i “Can’t Hold Me Down” (Puff Daddy & Mase) iz 1996. godine, Poke & Tone nisu koristili celu melodiju već su je iseckali i složili semplove preko svog prepoznatljivog ritma i napravili r&b instrumental koji zvuči podjednako dobro kao i originalna verzija “U Remind Me”.
Nature je reper iz Queensbridge-a, najpoznatiji po saradnji sa Nas-om, AZ-jem i Foxy Brown u grupi “The Firm”. Trackmasters su ga ubacili u grupu jer je već imao potpisan ugovor sa njihovom kompanijom. U skladu s tim, uradili su veći deo njegovog prvog albuma “For All Seasons” koji je izašao tri godine nakon raspada grupe “The Firm”. “Man’s World” je jedan od najboljih bitova na albumu, a takođe je i još jedan primer sjajnog semplovanja od strane Trackmasters-a. Preveliki je broj rep pesama u kojima je semplovan ovaj hit od James Brown-a, ali Poke & Tone su se potrudili da ostave svoj pečat.
Ono što je zajedničko svim muzičarima je činjenica da interesovanje za njihov rad u nekom trenutku počne da opada. Trackmasters-ima je ovo počelo da se događa 2005. godine, iako su iste uradili singl “if It’s Lovin’ That You Want” za Rihanna-u. Pesma “Jump On It” je objavljena na LL-ovom albumu “Authentic” iz 2013. godine, što je ujedno i poslednje što su Poke & Tone uradili kao producenti. Bit veoma zvuči kao rad DJ Premier-a, sa sve skrečevima u refrenu.
Ujedno i veoma potcenjena Nas-ova pesma. Pesma je zamišljena kao nastavak njegovog hit singla “If I Ruled Th World” od nekoliko godina ranije, pa su Pone & Toke u skladu s tim semplovali pesmu grupe Tears for Fears pod nazivom “Everybody Wants To Rule The World”. Jednostavan, lagan i kvalitetan bit za ovaj singl kojem nikada nije pružna zslužena pažnja.
Pesma sa albuma “N.O.R.E.” iz 1998. godine. Znajući koliko su Poke & Tone pomogli da Nas postigne uspeh u mejnstrimu, N.O.R.E. im se obratio sa željom da mu produciraju prvi singl. U ovom intervjuu, saznajemo da oni nisu hteli da mu naprave komercijalan singl jer su prethodno bili optuženi da su “smekšali” Nas-ov zvuk i stil, pa nisu hteli da rizikuju iste optužbe za Noreaga-u, koji je samo godinu dana ranije sa ortakom Capone-om izbacio jedan od najgengsta albuma “The War Report”. U skladu s tim, producirali su pesmu “N.O.R.E.” koja je objavljena kao prvi singl i jeste veliki kvalitet, iako nije uspela da uradi ono što je postignuto kada je Noreaga napravio saradnju sa Pharrell-om i dobio hit “Superthug”.